Tartalomjegyzék:
SEO interjú témaválasztás tippek
Google Adwords hirdetések keresési kifejezései
Google Adwords kulcsszótervező
Search Console lekérdezések
Kivel készítsünk a SEO interjút?
Interjú egy szakértővel
Interjú egy teljesen új vevővel
Hogyan legyen egy interjú keresőoptimalizált?
Extra tipp: SEO interjú videóban
A blogolásban gyakran kifogyunk az ötletekből miről is írjunk. A SEO interjú azonban egy nagyon jó alapot adhat az aktuális blog bejegyzésünkhöz. Az egyik legjobb eladásösztönző módszer, ha egy elégedett vásárlót vagy egy híres személyiséget meginterjúvulunk mit gondol a termékünkről. Legalább az interjú hallatán mindenki erre gondol. A blogolásban azonban mélyebbre is áshatunk miről is szóljon valójában ez az interjú.
SEO interjú témaválasztás tippek
A témaválasztásnál induljunk ki elsőként abból, hogy mire keres a célcsoportunk a Google-ben. Ne azon agyaljunk, hogy vajon milyen kérdések járhatnak a vevők agyában, hanem vegyük elő elsőként az Adwords hirdetéseinket, az Adwords kulcsszó tervezőt vagy a Search Console fiókunkat.
Google Adwords hirdetések keresési kifejezései
Ha hirdetünk az Adwordsben, akkor minden hirdetéscsoportban találunk egy keresési kifejezések listát. Ez megmutatja milyen keresési szavakra jelent meg a hirdetésünk. Vagyis egy statisztikát kapunk arról, hogy milyen kifejezéseket használnak a látogatók és egyes kifejezések mennyire népszerűek. Válogassuk ki azokat a listából, amik relevánsak a termékünkre nézve és elég sok a keresések száma. Akár lehet ez egy long tail kulcsszó is, ami konkrétan megadja majd a blog bejegyzésünk témáját.
Ilyen például a „púpos hát kezelése”.
Google Adwords kulcsszótervező
Ha kitalálunk egy témát a SEO interjúra, de nem tudjuk milyen fő kulcsszóra lenne érdemes építeni a szöveget, akkor vegyük elő a kulcsszó tervezőt és fogadjuk meg a következő SEO tippet. Írjuk be azokat a kifejezéseket amelyik relevánsak a cikkre és úgy gondoljuk a keresés is elég nagy lehet rá. Írjunk be legalább 4-5 változatot. Nézzük meg milyen eredményeket dob ki a tervező és milyen alternatívákat ajánl. Válasszuk azt, amelyikre a legtöbb keresés érkezik.
Search Console lekérdezések
Nyissuk meg a Search Console fiókunkat és Teljesítmény fülön nézzük meg milyen kulcsszavakat találunk a Lekérdezések oszlopban. Ha már van elég tartalom az oldalunkon és blogot is rendszeresen vezetünk, akkor itt lesz bőven adat. Jelöljük ki a diagramunk fölött az Átlagos pozíció lehetőséget. Így látni fogjuk a lenti listában, hogy egyes keresési kifejezésekre jelenleg hol jelenünk meg a Google-ben. Keressünk ki olyan kifejezéseket, amire még nagyon rossz a pozíciónk, de elegendő keresés érkezik rá. Ebből a listából pedig már tudni fogjuk mire érdemes SEO interjút készíteni.
Kivel készítsünk a SEO interjút?
Interjú egy szakértővel
A korábban összegyűjtött keresési kifejezésekből látni fogjuk, hogy a legtöbben egy bizonyos problémára keresnek megoldást. Lehet, hogy úgy gondoljuk a saját termékünknek mi vagyunk a legjobb szakértői, de a vevő szemében ez nem teljesen így van. Egy vásárló hamarabb hisz egy orvosnak vagy a termékhez kapcsolódó speciális szakképesítést elvégzett embernek, mint nekünk eladóknak. Nekünk nyilvánvaló, hogy az eladás a legfőbb célunk. Egy szakterületben végzett embernek viszont a megbízható tanácsadás.
Találjunk a témához megfelelő szaktanácsadót. A korábbi példánkból kiindulva a „púpos hát kezelése” problémára szeretnénk fókuszálni és gerincnyújtó padot értékesítünk. Ilyen esetben kérjünk meg egy gyógytornászt, hogy válaszoljon pár kérdésre. Miért ajánlja a denevérpadot a púpos hát kezelésére. Miért ez az egyik legjobb módszer. Milyen módszereket ismer még. Hogyan működik a denevérpad. Milyen gyorsan lehet elérni vele a kívánt eredményt, és így tovább.
Interjú egy teljesen új vevővel
Azt gondolnánk erre a legjobb inkább egy törzsvevő, aki már évek óta elégedett vásárlónk és biztosan csak pozitívumokat tud mondani rólunk. Ez sem egy rossz ötlet, de az olvasónak kicsit untató, hogy tudja mi fog következő az interjúból. Keressünk fel inkább egy teljesen új lehetséges vevőt, aki a célcsoportunk, de még sosem használta a termékünket. Ezzel adunk egy kis kíváncsiságot az olvasónak, hogy vajon a teszt során mennyire fog beválni neki a termék. Itt persze vállalnunk kell a negatív kritikát is, de ettől lesz érdekes a cikk. Egy olyan termék, ami mindenki számára tökéletes az már eleve gyanús. Egy ilyen interjút inkább olyan irányba kell terelni, hogy kiderüljön belőle ki számára lesz igazán jó a termék.
Ajánljunk fel az interjú alanyunknak egy ingyen terméket és tesztelje le egy bizonyos időn belül. A kérdéseinkkel pedig irányítsunk úgy a beszélgetést, hogy eloszlassunk minden kételyt az olvasóban és bátran próbálja ki a terméket ő is.
Egy ilyen interjút akár úgy is elkészíthetünk, hogy több terméket tesztelünk egy időben az alanyunkkal. A vevők szeretnek összehasonlító oldalakat olvasni, hogy kiderüljön számukra melyik a legjobb. Ezzel a SEO interjúval több célcsoportnál is elérhetjük a kívánt eredményt.
Hogyan legyen egy interjú keresőoptimalizált?
Talán tudjuk mennyi mindennek meg kell felelnie egy cikknek ahhoz, hogy jó helyezéseket érjen el a Google keresési találataiban. Legyen benne elégszer a fő kulcsszó, megfogalmazásában legyen könnyen olvasható. Egy orvosnál például a sok szakkifejezés és bonyolult mondatok vághatják keresztbe a keresőoptimalizált interjút. Az is lehet, hogy a válaszokban nincs elég keresőbarát kulcsszó.
Irányítsuk úgy a kérdéseket, hogy akár már a kérdésben legyen benne a fő kulcsszó vagy remélhetőleg olyan választ kapjunk, amibe szerepel. Ha elég rugalmas az interjú alanyunk, akkor kérjünk engedélyt 1-1 szó átírására vagy belefogalmazásába. Ilyenre inkább akkor lesz szükségünk, ha tényleg nehéz szakmai nyelven kaptuk a válaszokat. A SEO interjúban azonban van egy felvezető szövegrész és egy befejező. Használjuk ki ezt arra, hogy megfelelő keresőoptimalizált üzenetet adunk itt át. A címet, a képeket, a keresőbarát url-t és egyéb SEO elemeket már úgyis mi készítünk. Tehát minden adott ahhoz, hogy egy szuper eredményt érjünk el egy SEO interjú elkészítésével.
A SEO interjút használjuk akár többször is a blogolásban. Keresőbarát, érdekes, és legfőképp vásárlásösztönző cikkeket tudunk így készíteni.
Extra tipp
SEO interjú videóban
Érdemes az interjút videóban elkészíteni. A videó felkerülhet a YouTube csatornánkra, a közösségi oldalainkra és a weboldalunkra. Arra ügyeljünk csak, hogy a videó címét és leírását keresőbarát kifejezésekkel készítsük el. Így kielégítjük azokat a vevőket is, akik nem szeretnek hosszabb cikkeket olvasni. Egy videó személyesebbé is teszi a beszélgetést. A videó interjút aztán szóról-szóra le tudjuk írni egy cikkben, így több forrásból is értesülhet róla a látogató.