Cikkírás ötletek. 5 tipp miről írjál.

Tartalomjegyzék:
Így állj neki a cikkírásnak
Search Console használta
A legjobb ötletek cikkíráshoz
A múlt és a jelen
Interjú egy vásárlóval
Hogyan készül
Hogyan ne…
Termék összehasonlítás

Vállalkozóként nehéz arra is rávenni magunkat, hogy blogot indítsunk. Mindenhol azt halljuk, hogy mennyire időigényes és rendszeres munkát igényel. Amikor nekifogunk a cikkírásnak, akkor az első akadály amibe ütközünk, hogy miről írjunk. Akár egy órát is elvehet az életünkből a cikkírás ötletelés úgy, hogy észre sem vesszük. Erre elsőként mutatunk egy technikát, hogyan is álljunk neki a cikkírásnak. Aztán adunk 5 tippet, hogy milyen témával kapcsolatban írjunk.

 

Így állj neki a cikkírásnak

 

Sokan elkövetik azt a hibát, hogy egyből ötletelgetnek miről is írjanak. Legtöbb esetben viszont ez lesz a nehezebbik út. Elsőként vegyük elő a Search Console oldalunkat és kattintsunk a Teljesítmény fülre. Itt láthatjuk, hogy milyen keresési kifejezésekre jelenik meg az oldalunk. A felső sorban szűrjük be fél vagy egy évre a statisztikát. A jobb felső sarokban pedig exportáljuk ki ezt a listát. Így jó esetben egy szép hosszú listát fogunk kapni, amiből már ötletelhetünk is a cikkíráshoz.

Ha még kezdő cikk írók vagyunk, akkor javasolt egy közepes vagy könnyű kulcsszóval kezdeni. Amikor már ráéreztünk a SEO szövegírásra, akkor már érdemes kihívást keresni a nehezebb kulcsszavakkal.
Mit is jelent ez? A táblázatunkban látunk egy olyan oszlopot, hogy Megjelenések.

Search Console fogalom: Megjelenések

Ez azt jelnti, hogy az adott kulcsszó mennyiszer jelenik meg a Google találatai között. Vagyis, hogy mennyire keresett kifejezés.

Állítsunk be egy szűrőt és ebben az oszlopban rendezzük növekvő sorrendben. Így elsőként látjuk azokat a kulcsszavakat, amire csak pár keresés jön. Ezeket engedjük el, hiszen hiába írunk rá cikket szinte senki sem fog rátalálni ilyen kulcsszóval. Persze ez a táblázat is folyamatosan változik, érdemes ezért rendszeresen letölteni.
Keressük ki azokat a találatokat, amire legalább 100 keresés érkezik. Itt haladjunk végig úgy a listán, hogy az Elhelyezkedés oszlopot ellenőrizzük tovább.

 

Search Console fogalom: Elhelyezkedés

Az Elhelyezkedés azt jelenti, hogy jelenleg a te oldalad az adott kulcsszóra hányadik helyen jelenik meg a Google keresőben. Ezzel pedig azt is láthatjuk mennyire nehéz kulcsszóval állunk szembe. Mennyi versenytársunk van, akit meg kell előznünk a keresőben.

cikkíráshoz a helyes kulcsszó

Válaszd ki a legjobb kulcsszót a cikkíráshoz.

Az Elhelyezkedés oszlopban jelöljük be azokat a kulcsszavakat egy megkülönböztető színnel, amelyek 2-10 közötti értéket mutatnak. Ez azt jelenti, hogy az adott kulcsszóra a Google első oldalán jelenünk meg és elég sokan keresnek ezekre a kulcsszavakra. Ők lesznek a mi aranybányáink. Ezekkel a kulcsszavakkal tudunk majd a legeredményesebb helyet elérni. Bár nem igaz az a gondolat menet, hogy amivel 8. helyen állunk arra egy cikkel egyből az első helyre kerülhetünk. Hiszen a Google első oldalán mindenki azon van, hogy ezeket a kulcsszavakat erősítse. Lehet, hogy egy 82. helyről kerülhetünk rögtön az első oldalra, mert arra sokan nem fókuszálnak. Minden esetre most koncentráljunk az oldalunk alapból erős kulcsszavaira és kezdjünk ezekkel cikkírásba.

Már meg is van a kiinduló pont miről írjunk. A keresési kifejezések között vannak teljesen konkrét long tail kulcsszavak is. Ezek akár teljesen egyértelműen megmondják miről is kellene írnunk. Például az a kulcsszó, hogy „jóga szőnyeg tisztítása”. Akkor arra kíváncsi a vevőnk, hogy milyen módon tudná megtisztítani a jóga szőnyegét. Le kell írnunk, hogy milyen gyakran, milyen módon tisztítható a jóga szőnyeg. Mire figyeljen oda, milyen tisztító szert használjon stb. Ezek a legjobb kulcsszavak. Olyan mintha a vevőtől és a Google-től egyszerre kérdeztük volna meg, hogy miről írjunk.

 

Ha olyan kulcsszóval találkozunk, ami viszont nem egyértelmű. Pl. „jógaszőnyeg”, akkor a Google kereső lesz a puskánk. Inkognító ablakban nyissuk meg a keresőt, írjuk be, hogy jógaszőnyeg. Keressük meg az első olyan találatot, ami egy cikk. Nézzük meg az milyen témában íródott. Keressünk tovább. Az első pár oldalon, ha több azonos témát találunk, akkor az lesz a nyerő téma számunkra is. Ez fogja valószínű érdekelni a vevőnket. De választhatunk egy másik taktikát is. A kulcsszótervezőt. Több ilyen ingyenes alkalmazást találsz az interneten, de ha van Google Ads fiókod, akkor használd ott a kulcsszótervezőt. Itt írd be, hogy jógaszőnyeg és a Google megmutatja ezzel kapcsolatban milyen kulcsszavakra van elég keresés. Így tovább tudod gondolni milyen témában is írj.

Nincsen Search Console fiókod vagy még teljesen új a weboldalad és nincsen elég adatod? Hosszú távon fontos lesz a Search Console használat a cikkíráshoz, de van egy alternatíva, amíg ez nincsen. Ilyen például a Keywordtool kulcsszó tervezője. Itt az ingyenes verzióban a kulcsszó ötleteket látod. A fizetett verziójában pedig már minden mást is láthatsz (megjelenés, elhelyezkedés, CPC stb.).
Az interneten már több ilyen remek kulcsszó tervező oldalt is találsz, ami segítségedre lehet majd a cikkírásban. Ezzel nagyon jól el tudsz indulni milyen témában írj, de mi is adunk pár segítséget.

A legjobb témák cikkíráshoz

 

1. A múlt és a jelen


Mindenki imádja a régi képeket és a régi sztorikat. Mi volt 20-40 évvel ezelőtt. Milyen volt régen a mi termékünk vagy mi helyettesítette azt. Milyen meghökkentő fejlődésen ment keresztül. Ezt igazán képek szemléltetésével tudjuk majd igazán jó cikké faragni. Ha van egy meghökkentő kép, ott biztosan a kép alatti szöveget is elolvassa az érdeklődő. A régmúltról szóló blog bejegyzések azért is nagyon jók, mert szeretik osztogatni az emberek a közösségi oldalakon vagy privát üzenetben. Gondoljunk bele hányszor fordult már elő velünk, az hogy átküldtünk egy érgi képet az anyunak, hogy nééézd ezt még te is használtad! Az idősek pedig imádnak visszaemlékezni a jó dolgokra és mesélni akkoriban mi volt. Egy ilyen cikket, ha posztolunk a Facebookon biztosan jön hozzászólás is.
Tehát keressünk egy jó kulcsszót rá és ezzel kapcsolatban ássuk bele magunkat a történelembe. Készítsünk ilyen volt – ilyen lett képeket. Ha régóta működik a vállalkozásunk akár saját termék képeket is készíthetünk hozzá.

cikkíráshoz ötlet

Lehet, hogy a Túro Rudi régen nem is volt pöttyös?

 

2. Interjú egy vásárlóval

 

Találtál egy olyan kulcsszót, ami köré akár egy interjút is tudnál készíteni? Fogj bele! Kérd meg a legkedvesebb és akár legszókimondóbb törzsvevődet, hogy vegyen részt egy interjún. Ez azért is nagyon szerencsés, mert a vevő szavaival élve írod a cikket, ahogyan rákeresnek a Googleben is. Tehát a cikkírás keresőoptimalizált lehet anélkül, hogy figyelni kellene rá mikor megírod. Kérd meg a törzsvevődet, hogy járuljon hozzá egy képhez a termék vagy szolgáltatás használata közben. Így fog majd igazán nagyot ütni ez a blog bejegyzés.

cikkírás vevői véleményekkel

Add át a tollat a vevőidnek is a jó cikkíráshoz!

 

3. Hogyan készül

 

Legtöbben ismerjük ezt a tv műsort és, hogy miért? Mert érdekel minket. Akár mennyire is meglepő, de ezzel is érdekes cikket írhatunk. A legtöbb vevő nem ért a termékünkhöz és el sem tudja képzelni hogyan készül. Igazi hűha érzést váltunk ki benne, ha rájön ez milyen szakértelmet kíván. Ezt a blog bejegyzést tegyük sok képpel látványossá vagy készítsünk videót, amit akár a közösségi oldalakra és a YouTube csatornánkra is ki tudunk tenni.

4. Hogyan ne…

 

Tanács, tanács, tanács. Erre van szüksége a vásárlónak. Mutassuk be a szakértelmünket és adjunk hasznos tanácsokat a termékünkkel, szolgáltatásunkkal kapcsolatban.

„Hogyen ne használd a…”
„Hogyen ne vásárolj…”
„Hogyan ne tárold a…”

Tudsz olyan fatális hibákról, amit a vásárlóid elkövetnek a termékeddel szemben? Lehet, hogy a keresési kifejezések között találsz olyan kulcsszót, ami úgy kezdődik, hogy „hogyan”. Esetleg szerepel benne, hogy „tanácsok” „tippek”. Ezekből már ki tudsz indulni, hogy miről is írj. Az olvasók szeretik azokat a cikkeket, amik úgy kezdődnek, hogy „10 tipp, amit…”. Ezzel egy könnyen olvasható blog bejegyzést készíthetünk.
Ha webshopod van, akkor biztosan szoktál kapni vevői kérdéseket a termékkel kapcsolatban. Keresgélj ezek között is. Az offline bolt szintén egy jó terep, ahhoz hogy felmérd miben tanácstalanok a vevőid.

5. Termék összehasonlítás

 

A vevők többsége tanácstalan, hogy a hatalmas kínálatban melyik terméket vagy szolgáltatást válassza. Segítsük őket azzal, hogy összehasonlítjuk a saját termékeinket. Esetleg megemlítjük más oldalak termékeit márka név nélkül. Ezzel azt érjük el, hogy a vevőnk tényleg azt fogja megvenni, ami neki jó. Tehát egy elégedett visszatérő vevőt faragunk belőle.
Készítsünk termék teszteket, összehasonlító táblázatokat, amik könnyen átláthatóvá teszik a cikkünket. Hasonlítsuk össze ár – érték arányban.
Lehet, hogy te is találsz olyat a kulcsszó listádban, amibe az szerepel hogy ,,teszt”. Esetleg az hogy, „árukereső” , ,,legjobb” , ,,legolcsóbb”. Ezek mind arra utalnak, hogy a vevő minél gyorsabban meg akarja találni a számára tökéletes terméket. A cikkíráshoz ez egy nagyon jó téma lehet, hogy akár egyből vásárlókat generálj.

 

Kiindulhatsz elsőként az 5 téma valamelyikéből és ahhoz keresel majd megfelelő kulcsszavat, vagy elsőként kiszemeled az aranybányát hozó kulcsszót és ahhoz igazítod az 5 téma valamelyikét. Reméljük ezzel meggyorsítottuk a cikkírás egyik legnehezebb részét és már tudod is miről írj. Ne felejtsd el feljegyzetelni, ha egyszerre több szuper ötlet is az eszedbe jut. Legközelebb már nem is kell filóznod a cikkírás témáján. Előkapod a listádat és már írhatsz is.

Leave a Reply