Na, hol lógnak az emberek naponta több órát? Bizony a különböző közösségi oldalakon. manapság egyre nagyobb divat, hogy nem csak egy felületen van jelen valaki, hanem rögtön 2-3 oldalon. Egy Facebook fiókja szinte mindenkinek van, de az Instagram-on is folyamatosan gyarapodnak a felhasználók és a LinkedIn szerepe is egyre nő (ez utóbbi esetben az oldal nem csak marketingre, de kapcsolatépítésre is jól használható).
Rögtön felsoroltunk 3 oldalt, ahol érdemes manapság szerepelni, ha valaki a hazai piacon szeretne sikereket elérni, de ott van még a Twitter, a Snapchat vagy a G+ azoknak, akik igazán széles körben tervezik megszólítani a célközönséget.
Napjainkban a közösségi oldalak olyan természetes velejárói az életnek, mint az, hogy oxigént lélegzünk be (na jó, ez azért nem mindenkire igaz MÉG), így erősen javasolt legalább a Facebook-on rendszeresen kommunikálni. De nem csak havonta 1-2 alkalommal, hanem rendszeresen, mert csak így lehet helyet foglalni az emberek tudatában.
De, ha ez kell, miért nem csinálja mindenki?
Azért, mert a cégvezetők többségének nincs ideje ezzel foglalkozni és nem tudja, esetleg nem akarja rábízni egy munkatársra. Így végül senki nem foglalkozik vele, és csak simán elúszik egy nagyszerű lehetőség.
Te ne kövesd le ezt a hibát!
Tudom, hogy Neked sincs erre időd, tudom hogy nincs kire rábízni a cégnél és azt is tudom, hogy mindezt azzal próbálod palástolni, hogy Nektek úgy sem illik a profilotokba. Sajnos azt kell, hogy mondjam, hogy illik. Minden vállalkozás bátran fent lehet a közösségi oldalakon, még akkor is, ha csak céges ügyfelei vannak.
A közösségi marketing kommunikáció is egy szakma.
A közösségi oldalakon nem szereplők mellett a másik nagy tábor a cégek között az a csoport, akiknek van fiókjuk, de csak nagyon ritkán tesznek közzé bármit is. Nagy részben főként az időhiány miatt, de komoly problémát szokott okozni a bejegyzések témája is. Azonban egy profi szövegírós és marketinges, mint én is a sok szakmában töltött év alatt már rengeteg dolgot megtapasztalt, így bőven van mit előhúzni az ötlettáramból.
Summa summárum
A lényeg, hogy így vagy úgy, de jelen kell lenni legalább a legfontosabb közösségi oldalak közül néhányon és nem csak ilyen hébe-hóba posztolunk formába. Tisztába vagyok vele, hogy sok cégvezető nem szívesen szervezi ki a vállalkozásával kapcsolatos teendőket, de első lépésként egy ajánlatkérés segíthet meghozni a döntést.