Blog ötletek 2022-re
Sokszor előfordult már veled, hogy kifogytál a blog ötletekből?
Legtöbb ügyfelünknél azt tapasztaljuk, hogy igen.
Valójában sokszor még a profi szövegíróknak is vannak olyan napjaik, amikor nehéz kitalálniuk miből merítsenek ihletet.
Ha valaki egyszer felismerte a céges blogírás előnyeit, akkor érthető okokból szeretne ragaszkodni a megfelelő havi blogolási gyakorisághoz. És szeretné, ha a blogjai egyediek és relevánsak lennének, hogy a közönségét továbbra is lekösse, és sikerüljön előrelépést elérni hónapról hónapra.
Ha azonban úgy érzed, hogy elakadtál és nincs ötleted az új blogtémára, akkor ne aggódj, ebbena cikkben összeszedünk neked néhány örökzöld témát, amiből ihletet meríthetsz.
Íme tehát egy kis motiváció! – Blog ötletek 2022-re
Interjú / Szakértői blog
Az olvasók nagyon szeretik az exkluzív szakértői bejegyzéseket. Ha az iparágadba vág és sikerül rendkívül relevánsnak lennie akkor garantáltan rezonál az olvasókra, vagyis hatalmas elkötelezettséget épít.
Milyen témát válassz az interjú posztodhoz:
- Legyen olyan téma, amely az olvasóid jelentős részével rezonál.
- Egy olyan téma, ami épp divatos, vagy újdonsággal összefüggő és az olvasók kíváncsiak több szakértő álláspontjára is
- Egy kulcsszókutatás eredményeként megszületett téma, amely az iparágadra jellemző, és az olvasói körödben népszerű téma.
- Egy olyan téma, amelyről olvasói kommentekben vagy privát üzenetben kérték, hogy írj róla.
A szakértői blogbejegyzésnél akár egy adott személlyel is készíthetsz interjú posztot, de ehelyett választhatod azt a megoldást is, hogy több szakértőtől kérdezel, a minél objektívebb tájékoztatás érdekében. Ezek a posztok gyakran lebilincselőbbek és nagy olvasottságot hoznak.
Egy szakértői-blogbejegyzés létrehozásának menete:
- Végezz kutatást, és válaszd ki a megfelelő témát a szakértői-blogbejegyzéshez.
- Lapozd át a kapcsolati listádat, kutass az interneten, és készíts egylistát a megkérdezni kívánt szakértőkről.
- Készíts egy kérdőívet, amelyet az általad megkérdezni kívánt emberek a saját szavaikkal tölthetnek ki.
- Keresd meg ezeket a szakértőket a posztod ötletéről, és kérdezd meg őket, hogy hajlandóak-e részt venni benne.
- Ezután pedig itt az ideje, hogy megfogalmazd a posztot, benne a különböző szakértők meglátásaival.
Közzététel után kérd meg a meginterjúvolt embereket, hogy ők is osszák meg a posztodat, ezzel is még több elérést tudsz generálni a bejegyzésnek.
Végezz felmérést – Blog ötletek 2022-re
Az olvasók kíváncsiak a felmérések eredményeire. Azért is érdemes betervezni felméréseket, mert lehetőséget adnak arra, hogy közvetve népszerűsítsék a termékeket vagy szolgáltatásokat. És nyugodtan kijelenthetjük, hogy ez nagyjából működik is. A pozitív felmérési eredmények bármely termékkel vagy szolgáltatással kapcsolatban hatásos bizonyítékot jelentenek az olvasók számára.
Másrészt a felmérések bevonják a közönséged és ezáltal még elkötelezettebbek lesznek, valamint Te pedig értékes információkhoz juthatsz a felmérés eredményeiből.
A bejegyzésben felmérési űrlapokat is elhelyezhetsz, így a közönséged részese lehet az akciónak. A felmérés tanulságait pedig könnyedén blog formájában is ismertetheted, amely plusz egy ötlet a céges blogodhoz. Használj jól szemléltethető adatokat, grafikonokat és táblázatokat, hogy egy még jobban belátható képet alkoss.
Összehasonlító blog
Az összehasonlító tartalom mindig működik. Ha eddig még nem próbáltad ki a múltban, akkor mindenképpen megérdemli, hogy helyet kapjon a 2022-es tartalmi naptáradban.
A Google shopping az egyik legjobb példa az ár összehasonlító webhelyekre. A Google Shopping Ads mostanában gyorsan növekszik, és a kiskereskedelmi keresőhirdetések nagy százalékát teszi ki.
Készíts részletes és lényegre törő összehasonlító bejegyzéseket, amelyek segítenek olvasóidnak jobb döntéseket hozni.
Az őszinte összehasonlító bejegyzések jó elkötelezettséget és jobb ismétlődő forgalmat vonzanak.
Problémamegoldó blog – Blog ötletek 2022-re
A következő egy nyilvánvaló, mégis hatékony blogtéma ötlet, azaz a problémák és megoldások blog.
Lehet, hogy már tisztán látod az olvasóiddal, vagy ügyfeleiddel rezonáló fő problémákat. Ha nem, akkor kutathatsz a blogjaidhoz fűzött megjegyzéseik és érdeklődési mintáik alapján.
Segíts közönségednek a leghatékonyabban megoldani a problémáikat. Ez egy valóban örökzöld blog bejegyzés téma.
Célszerű, ha blogbejegyzését rendkívül konkrétan és lényegre törően fogalmazod meg. Az olvasóknak valódi értéket kell meríteniük a bejegyzésből. És nem hagyhatod őket félúton a problémájukkal. Ha sikerül megragadnod a figyelmüket, és valóban megoldást adsz valamilyen problémájukra egy tippel, vagy trükkel, akkor javulni fog az elköteleződésük.
Esettanulmányok
Egy másik fontos blog bejegyzés ötlet, amivel nagy sikert arathatsz az esettanulmány poszt. Az esettanulmány poszt szinte minden vállalkozás számára kulcsfontosságú.
Az olvasók szívesen keresik az őszinte és lényeglátó esettanulmányokat. Ezek a posztok segítenek nekik alaposan belelátni egy-egy folyamat pontos részleteibe, ezáltal megérteni egy vállalkozás profilját és megismerni annak szakértelmét.
Meg kell próbálnod, hogy az esettanulmány-blogjaid a lehető legnyersebbek és legérthetőbbek legyenek. Ne feledkezz meg róla:
- Emeld ki a legfontosabb kihívásokat és a konkrét megoldásokat
- Tartalmazza az ügyfél beszámolóját, akár hanganyagot vagy videót is.
Szolgáltatás/Termék promóció – Blog ötletek 2022-re
A következő blogkategóriát eléggé jól ismeri mindenki. A vállalkozások a szolgáltatás/termék promóciós blogokat a tényleges célközönségük számára készítik.
A blogok nem biztos, hogy közösségi megosztásokat nyernek, de a cél a konverziók növelése és az új ügyfelek szerzése.
Itt nagyon fontos szem előtt tartani, hogy mélyebben belemerülj a termék részleteibe és érdemeibe.
Beszéljen a fogyasztó fájdalmas pontjairól és arról, hogy a terméked hogyan oldja meg azt. Kombináld az információkat valódi felhasználóktól származó hiteles véleményekkel.
Magyarázd el részletesen, hogy az embereknek miért érdemes Téged, vagy a vállalkozásod választani, miért jobb a te terméked, mint a konkurenciádé. Ne spórolj a karakterekkel az érvelésed kifejtésekor. Ne feledd, eközben a szakértelmedet is megcsillogtathatod.
Gyakran ismételt kérdések
A GYIK nagyszerű módja annak, hogy az ügyfelek leggyakoribb és legfontosabb kérdéseivel foglalkozz blog bejegyzés formájában. Ezek a kérdések vonatkozhatnak az üzleti kínálatodra vagy iparágspecifikusak is lehetnek.
Gyűjtsd össze egy adott témával kapcsolatos összes fontos GYIK-et, és egy blogban foglalkozz velük. Válaszaid legyenek lényegre törőek és hitelesek, hogy az olvasókat lekösse.
Egy jól megfogalmazott, GYIK-specifikus blogbejegyzés könnyen rangsorolhat több releváns keresőkifejezésre.
Az olvasók pedig nagy valószínűséggel megosztják ezeket a blogokat a hasonló kérdésekkel rendelkező ismerőseikkel.
Reméljük hasznos volt számodra bejegyzésünk és tudsz belőle ihletet meríteni a 2022-es évre! Ha úgy érzed segítségre van szükséged céges blogod beindításához, vagy profi szövegíró kezeire bíznád magad, akkor keress fel minket! Ha pedig tetszett ez a cikk, olvasd el korábbi blogjainkat is!