Online marketing szövegírás – tippek & tanácsok

1.Mindig koncentrálj az olvasódra
2.Keltsd fel az olvasóid figyelmét
3.Legyél érdekes
4.Nyomatékosítsd azt, amiben jó vagy!
5.Bizonyítsd be, hogy Te vagy a legjobb!
+TIPP

Miért fontos eleme az online marketing szövegírás a tartalommarketingednek? Mindazok számára, akik komolyan veszik az online marketinget ismerősen hangzik a probléma… Hogy szólítsam meg a közönségem? Hogy keltsem fel az érdeklődésüket? Hogy írjak úgy akár hírlevelet, akár céges blogot, hogyan készítsek podcastot, bejegyzések szövegeit, hogy az olvasómban felébresszem a kíváncsiságot egyszerre a téma, egyszerre a vállalkozás iránt?

Online marketing szövegírás

A szövegírás átfogó célja, hogy segíts a közönségednek azokban a kérdésekben, ami problémát jelenthet a számukra, miközben felvilágosítod őket arról, hogy mit kell tenniük a következő lépésben azért, hogy konverzió jöjjön létre köztetek.

Mindez egyetlen cikkbe sűrítve szinte lehetetlen küldetésnek hangzik, igaz? Éppen ezért úgy kell tekinteni minden bejegyzésedre, mint egy darabra a tartalom marketing stratégiád puzzle-jéből…

Ebben a cikkben arról olvashatsz, hogy hogyan kötheted össze ezeket a darabokat, annak érdekében, hogy az olvasód rendszeresen visszatérjen hozzád…

Online marketing szövegírás – alapvető szabályok

Mostanra valószínűleg tisztában van minden olvasónk azzal, hogy mi fán terem az online marketing szövegírás és miért olyan fontos ez egy vállalkozás számára. A következő lépésben már csak meg kell barátkozni a szövegírás alapvető szabályaival, elemeivel.

A szövegírásról hosszasan lehetne írni, több köteten keresztül, de mivel erre itt nincsen lehetőség nézzünk pár fundamentumot:

3 fő kritikai elemet kell tartalmaznia a szövegnek minden esetben:

  1. Tudd, hogy kihez szól a bejegyzésed/cikked
  2. Tudd, hogy miről fogsz írni a téma előre mozdításának érdekében
  3. Tudd, hogy mi a célja a szövegednek
szövegírás

1. Mindig koncentrálj az olvasódra

Ezt minden szövegírással kapcsolatban fellelhető cikk / tanulmány tartalmazza és nem véletlenül. Annak ellenére, hogy az online marketing szövegírás egyik legfontosabb szabálya ez, mégis rendkívüli gyakori hiba, hogy figyelmen kívül hagyják ezt a kitételt. Ahogy már tudod a fenti 3 szabályból, egy előre jól körülírt célközönség segít az erős marketing üzenet megfogalmazásában.

Ha a megfogalmazás a célközönség érdekei alapján történik és elég részletes (olvasmányos) és meggyőző érveket hoz létre, bizonyítékokra építve – akkor nyert ügyünk van.

A célközönségre fókuszálás azt jelenti, hogy előzetes kutatást végzel arról, hogy miket lájkolnak például, milyen félelmeik vagy milyen motivációik vannak… Vagyis, a lehető legtöbb aspektusból megvizsgálod a számodra tökéletes vásárlót.

Minél kevésbé fókuszálsz az olvasódra, annál homályosabb, szétesettebb és felejthetőbb lesz az írásod.

marketing szövegírás / blogírás

2. Keltsd fel az olvasóid figyelmét!

A jó szövegírás a megfelelő olvasót fogja vonzani. Mit is jelent ez a gyakorlatban? Nincs értelme több embert vonzani az oldaladra, ha ezek az emberek nem konvertálódnak vásárlóvá. Ha az olvasók figyelmének felkeltéséről beszélünk, gyakran asszociálnak az emberek a headline-ra, vagyis a szöveg címére. A bejegyzésünk címe nagyon fontos eleme a szövegnek, azért, hogy az olvasónk figyelme megakadjon rajta és megjöjjön a kedve az olvasásához… a szöveg többi része még fontosabb, hogy örüljön, hogy megtette.

Mire figyelj a címadásnál:

  1. Kifejezetten az ideális vásárlót célozza meg
  2. Jól érzékeltesse, hogy miről fog szólni a cikked
  3. Bírja rá a közönséged az olvasásra: érezd át egy problémájukat, vagy ígérj megoldást valamelyik problémájukra.

A jó címadás valóban fontos eleme a cikkednek. Az én tippem az, hogy írd meg a cikked és ne akadj el a címadásnál. Ha készen van sokkal könnyebb lesz frappáns, figyelemfelkeltő címet adnod neki.

Ha professzionális blogot szeretnél létrehozni oldaladra vedd fel velünk a kapcsolatot és mi segítsünk neked elindulni a potenciális ügyfeleidhez vezető úton! Ne maradj le a marketing szövegírás kínálta lehetőségekről Te sem!

kreatív szövegírás

3. Legyél érdekes

Régóta fennálló vita kérdése, hogy a rövid vagy hosszabb cikkek teljesítenek e jobban. Azért nem egyértelmű ez, mert az embereket információval bombázzák minden forrásból és ezért szívesebben részesítik előnyben a rövid és könnyen emészthető, megfelelően tagolt tartalmakat. Közben, mégis rengeteg időt töltünk az interneten érdekes cikkek olvasásával, főleg, ha olyan dologról van szó, ami felkeltette az érdeklődésünket és elgondolkodtunk a megvásárlásán.

Amit az emberek nem szívesen olvasnak, azok az unalmas tartalmak.

Ahhoz, hogy ezt elkerüljük két dolgot kell figyelembe venni:

  1. Az unalmas tartalom létrehozása elfecsérelt idő
  2. Ahhoz, hogy érdekes legyél, nincs szükség különleges nyelvezet használatára, vagy elcsépelt frázisok puffogtatására.

Általában akkor írunk unalmas szövegeket, amikor elveszítjük a fókuszt arról, hogy mi érdekli a lehetséges vásárlónkat. Ez az oka annak, hogy a fent említett első szabály az első szabály.

Annak érdekében, hogy ezt elkerüld, kérdezd meg magadtól rendszeresen:

  1. Amiről éppen írok választ ad a lehetséges vásárlóm lehetséges kérdésére?
  2. Amiről éppen írok megoldást kínál valamire, amit a lehetséges vásárlóm el akar érni a segítségemmel?
  3. Együttérzően beszélek a problémáról, amit a vásárlóm megtapasztal?

Ezek a kérdések erős alapot adnak ahhoz, hogy az ügyfeleink érdekeire összpontosítsunk.

marketing szövegek

4. Nyomatékosítsd azt, amiben jó vagy!

Talán Te jól tudod, mi az, amit a vállalkozásodban csinálsz, igaz? Hogy kiváló szolgáltatást nyújtasz az ügyfeleidnek, első osztályú termékeid vannak és boldogan távoznak az üzletedből? Ez remek, de ne ess abba a csapdába, hogy feltételezed, hogy a jövőbeni ügyfeleid is tudják mindezeket rólad. Időről-időre nyomatékosítanod kell bennük, hogy mi az, amiben te vagy a legjobb.

Hadd fogalmazzam meg másként:

Képzelj el valakit, aki az általad kínált dolgokra keres…

Azon gondolkoznak, hogy felvegyenek / alkalmazzanak- e. Az oldalad jól néz ki, a referenciáid erősek és a blogodat olvasva úgy szimpatikusnak találnak.

De van itt még pár kérdés…

Azt akarják tudni, hogy vannak e egyedi ajánlataid a számukra, hogy csak helyi cégekkel dolgozol- e együtt, hogy vállalsz-e házhozszállítást, vagy kiszállást a szolgáltatásoddal. Hogy felkereshetnek-e személyesen, ha problémájuk van és garanciát vállalsz-e a termékeidre.

Ha nem találják meg a választ gyorsan, de találnak egy másik oldalt, ami ugyanezt a szolgáltatást kínálja és a vállalkozás tulajdonosa ezeket az aggályokat világosan és egyszerűen megfogalmazva eloszlatta – akkor őt választják majd helyetted.

Ha szerencséd van kitartanak melletted, mert átlagon felüli szimpátiát keltettél bennük. A legtöbb embernek viszont – akárhogy is – nincs ideje az e-mailedre várakozni a részletes ajánlataidról, hanem egy versenytársadat fogja választani.

online marketing

5. Bizonyítsd be, hogy Te vagy a legjobb!

Az online marketing szövegírás feladata, hogy megbizonyosodjon arról, hogy az ügyfelek minden kétséget kizáróan hisznek abban, hogy az ígéreted képes vagy be is váltani.

Például, ha marketinggel foglalkozó céged van és azt ígéred, hogy jelentősen fellendíted az eladásokat, hogyan bizonyítod ezt be a szövegírás segítségével?

Magyarázd el, hogy hogyan működik. Engedj betekintést a kulisszák mögé és mutasd meg pontosan hogyan néz ki nálad a szolgáltatás menete, mennyire személyre szabott, vagy mennyi időt töltesz vele és, hogy miként fogsz kommunikálni velük az együttműködés során. Így az ügyfél megbizonyosodhat arról, hogy megfelel a szolgáltatásod az elképzeléseinek.

Mit tehetsz még ennek az érdekében?

  1. Színesítsd fotókkal a szövegeidet az eredményekről
  2. Mutasd meg az eddigi vásárlóid ajánlásait
  3. Készíts esettanulmányokat

Ezek elengedhetetlen szabályok. Ha vásárlód nem hiszi el amit a bejegyzéseidben írsz, egyetlen divatos kifejezés vagy technika sem fogja őket meggyőzni arról, hogy téged válasszanak.

+ TIPP:

Ahhoz, hogy a közönséged interakcióba lépjen veled, használd a mesterek technikáját, ami távirányítóként működteti az olvasóidat és arra készteti őket, hogy akcióba lendüljenek. Kérdezz. Talán már máshol is javasolták ezt a technikát, mégis a legtöbben nem alkalmazzák, pedig ha egyszer megragadtad az olvasód figyelmét, a végén már csak meg kell kérdezned a véleményét a közös témátokról és figyelned a válaszát…

Reméljük, hasznos volt számodra ez a cikkünk. Írd meg véleményed a témával kapcsolatban kommentben, hogy mik a te személyes tapasztalataid, vagy milyen problémákkal küzdesz Te szövegírás közben.

Ha pedig segítségre van szükséged, hogy jobb szövegeket írhass, vedd fel velünk a kapcsolatot ITT.

Leave a Reply