Tartalommarketing az átütő sikerért?
Ebben a marketing versenyhelyzetben az élen járó vállalkozások jelentős befektetéseket alkalmaznak a tartalommarketingjük kiépítésébe. Miért? Mert, a tartalommarketing bizonyítottan átütő sikert hoz.
A közönség bevonásának növelése, a márkajelenlét fejlesztésére és az értékesítés ösztönzésére szolgáló egyik leghatékonyabb módszer, ezért a tartalommarketing a legtöbb cég számára kulcsfontosságú a növekedéshez.
Ebben a bejegyzésben áttekintjük a tartalommarketinget – a következetes, minőségi tartalom előállításának előnyeit és a siker mérésének módját.
Tartalommarketing = hosszútávú megtérülés
A vállalkozásunk úgy emelkedhet ki a versenytársak közül, ha brandet építünk köré. A márkaépítés következetessége az egyik olyan tényező a sok közül, amely meghatározza egy cég növekedését és sikerét. A nagy brandek tudják, hogyan kell következetesen építeni márkájukat.
A tartalommarketingnek ez alapján kell felépülnie – a tartalomnak a vállalkozásunk üzenetével megegyező egyedi és azonosítható hangot, stílust és hangnemet kell hordoznia.
A tartalom következetessége megalapozza a vállalkozás hitelességét, bizalmat épít, és erősíti a hírnevet.
Miért hasznos a tartalommarketing?
Tehát tudjuk, hogy létrehozott tartalomnak következetesnek kell lennie. Azonban miért olyan hasznos a tartalommarketing egyáltalán? Íme a tartalommarketing legfőbb előnyei.
Nézzük pontokba szedve!
A közönséged több időt tölt a weboldaladon, felületeiden.
A nagyszerű tartalom remek eszköz. Képes pozitív élményt nyújtani a lehetséges ügyfeleknek, és arra készteti őket, hogy térjenek vissza még többért. Ez egy nagyszerű belépő ahhoz, hogy megragadd a közönséged figyelmét, és folyamatosan megerősítsd a márka pozitív benyomását.
Több követő a közösségi médiában.
Egy dolog a közösségi média követőid számát növelni a különböző csatornákon, de egészen más dolog trendi tartalmakat létrehozni. Ha azon vállalkozások közé tartozol, amelyek nem tapasztalnak túl nagy aktivitást annak ellenére, hogy nagyszámú követőik vannak, itt az ideje, hogy a tartalommarketinget az előnyödre fordítsd. A minőségi tartalom segíthet a márkádnak nagyobb aktivitást szerezni a közösségi médiában.
A közönséged megbízik benned.
A tartalomkészítés segít vállalkozásodnak kapcsolatot építeni a közönségeddel. Válaszolhatsz a kérdéseikre és interakcióba léphetsz az ügyfelekkel. Amikor értéket teremtesz anélkül, hogy bármit is kérnél cserébe, közönséged nagyobb valószínűséggel bízik meg a tanácsaidban és ajánlásaidban.
Ha a tartalmad a megfelelő helyen és időben jelenik meg a megfelelő közönségnél, javítani fogja márkád hírnevét. Minél több minőségi tartalmat látnak az ügyfelek, annál valószínűbb, hogy pozitív képet fognak alkotni a cégedről.
Megnövekszik az értékesítés
A tartalommarketing is képes vásárlásokat generálni. Ha közönséged rendszeresen találkozik a tartalmaiddal, nagyobb valószínűséggel vásárol majd tőled a jövőben. A tartalmaidban elhelyezhetsz közvetlenül cselekvésre való felhívásokat ezzel is megpróbálhatod ösztönözni őket.
Növelheted az oldalad forgalmát.
A tartalom nagyszerű módja annak, hogy a felhasználókat egy általunk megadott céloldalra irányítsuk. Általában azért hozol létre tartalmat, hogy hasznos, ingyenes információkat nyújts a látogatóknak. A cselekvésre hívó gombokat bárhol elhelyezheted a tartalmadban. Minél jobban tetszik a tartalmad az olvasódnak, annál valószínűbb, hogy rákattint a call-to-actionre, és továbblép a megadott oldalra.
Ösztönözheted a vásárlásokat.
Al közzétett tartalmad befolyásolja a vásárlásokat. Segít a közönségednek kapcsolatot teremteni veled, és megadja nekik a vásárláshoz szükséges információkat.
Ha blogtartalmakat használsz a forgalmad növelésére, fontold meg, hogy eredeti grafikákat vagy fotókat használj, mint stockfotókat, mivel a marketingesek szerintünk a stockfotók segítik a legkevésbé hatékonyan a céljaid elérését.
Emellett a tartalomnak mindig tartalmaznia kell egy CTA-t, és el kell vezetnie az olvasót egy általad meghatározott helyre, hogy egyértelmű legyen mit tegyen a továbbiakban.
Többször és jobb helyen jelensz meg a SEO-nak köszönhetően.
Minél több következetes, jó minőségű tartalmat készítesz, annál jobb lesz a SEO szempontból az oldaladnak.
A tartalmaidnak például segíteniük kell, hogy vállalkozásod láthatóvá váljon az interneten, és bizalmat építsen közönséged körében. Emellett egy kidolgozott tartalomstratégiával elérheted, hogy a keresőmotorokban jobb helyezést érj el.
A minőségi tartalom építheti a márkaismertséget.
Persze, bármi építheti a márkaismertséget, de a tartalommarketing egyedülálló módon képes erre.
Próbálj meg olyan témákról írni, amelyek érdeklik az ügyfeleidet, így a nagyszerű tartalmat elkezdik összekapcsolni a vállalkozásoddal.
Lojális ügyfeleket szerezhetsz
A márkaismertséget egy lépéssel tovább víve, mindazok az emberek, akik szerették a tartalmaidat, nagy valószínűséggel lojális vásárlóiddá válnak, már azelőtt, hogy valaha vásároltak volna tőled.
Tessék?
Igen, ez így igaz. A vállalkozás rajongói ugyanolyan hűségesek lehetnek már a vásárlás előtt is, és befolyásolhatják barátaik és családtagjaik vásárlási döntéseit, mivel a potenciális fogyasztók látják, hogy egy vállalkozás értéket nyújt a jelenlegi közönségének. Az egyik legsikeresebb módszer, amellyel a vállalatok ezt elérhetik, a tartalommarketing.
Pénzt spórolsz a marketingstratégiádon.
A tartalommarketing az egyik legköltséghatékonyabb marketingstratégia.
A tartalomra fordított előzetes költségek hosszútávon 200%-on térülnek meg.
Ha úgy döntesz, hogy biztosra mész és profi szövegíróra bízod a blogod elkészítését az jelenthet előzetes költséget. Természetesen még mindig olyan volumenűt, mintha úgy döntenél, hogy fő állásban alkalmazol egy erre specializálódott szakembert, vagyis mindenképpen megéri kiszervezni ezt a feladatot, és abban is biztos lehetsz, hogy hosszútávon a tartalommarketing kifizetődik vállalkozásod számára.
A fizetett hirdetésekkel és a hagyományos marketinggel összehasonlítva szerintünk a tartalom nyeri a csatát minden esetben!