Sikeres blog írás alapja

Ahhoz hogy a blogod sikeres legyen számos tényezőnek egybe kell állnia.  Kezdőként nehéz lehet ezeket összhangba hozni ezért most írtam neked egy cikket arról hogyan mik a sikeres blog írás alapjai.  Milyen logikus lépéseket kell megtenned ahhoz, hogy a blogod biztosan sikeres legyen.

 Blog írás 1 lépés: Elhatározás

A sikeres blog írás első lépése

Az első lényeges pont az elhatározás.  Ez azért nagyon fontos Mert ez egy hosszú távú befektetés és ha azt szeretnéd hogy valóban sikereket érhet el a segítségével akkor nem adhatod fel néhány hét után.  Leges legelső lépés amit meg kell tenned hogy elhatároztad magad.

Blog írása 2 lépés:Tervezés

Tervezés nélkül nincs blog írás.

A sikeres blog írás egyik fontos lépése a jó tervezés.

A szeretet benned a kőkemény elhatározás hogy innentől fogva blogot vezet,  akkor a következő fontos lépés a tervezés.  Először is mérd fel, hogy milyen témában írthatsz cikkeket.  Természetesen a termékeid és a szolgáltatásaid fognak alapot nyújt a számodra, de gondolkozz kiegészítő témákban is.

A tervezés szakaszában érdemes azt is fel kiknek írod a blogodat.  Az elsőre biztosan furcsán hangzik, hiszen kiknek másnak hanem a célközönséget, a leendőbeli ügyfeleinek.  Az amelyik azt kell pontosan meghatározni Hogy ők milyen kor csoportba tartoznak, milyen neműek,  esetleg anyagi helyzetűek,  és milyen egyéb téma érdekelheti még őket.  Ez nem csak a blog írás szempontjából nagyon fontos, hanem marketing szempontból is.  Ezeknek az információk nélkül nem is érdemes belefogni a marketingbe hiszen nem lehet igazán kifizetődő kampányt felépíteni.

Tervezd meg azt is, hogy milyen csatornákon fogod tovább népszerűsíteni a blogodat. Gondolom van a vállalkozásodnak már legalább egy Facebook oldala, de ha eddig még nem is tetted meg, akkor egy blog gazdája ként érdemes lesz egy kicsit tágítani a közösségi média látóköröd.

Blog írása 3 lépés:Tartalom legyártása

Blog írás leglényegesebb része a tartalmak gyártása.

Tartalmak gyártása blog írás folyamatában.

Mire gondolok?  A mellett, hogy bemutatod a vállalkozásod, a terméked vagy szolgáltatásod adhatsz velük kapcsolatos tippeket, tanácsokat melyek hasznosak lesznek a célközönséged számára.  Megmutathatod, hogy a termékednek milyen felhasználási lehetőségei vannak.  Mondok egy példát.  Tegyük fel, hogy papír írószereket forgalmazol. Ebben az esetben például nagyon jó ötlet, ha mondjuk origami videókat  vagy leírásokat teszel közzé. Vagy bemutathatod milyen ajándéktárgyakat vagy dísztárgyakat lehet készíteni az üzletedben kapható tárgyakból.

De emellett megosztható akár aktuális híreket a tevékenység körötte a kapcsolatosan,  vagy megkérhetsz törzsvásárlókat, hogy osszák meg a véleményüket.  Sokkal több lehetőség áll előtted, mint ami most az eszedbe jut.  Ne aggódj, ha elsőre nem özönlenek el a szuper ötletek, mert gyakran kell egy kisidő, hogy megjöjjön az ihlet.  Ha később sem találsz témát nyugodtan fordulj hozzám, segítek.

Nagyon fontos, hogy a blogodban is a fő téma ne Te legyél és ne is a vállalkozásod! Vagyis ez így nem igaz, mert a bejegyzéseidnek Rólad is kell, hogy szóljanak. Azonban amikor olyan cikket írsz, aminek a témája a céged, akkor figyelj arra, hogy az Önmagasztalás helyett azt mutasd meg miért érdemes Téged választani. Milyen előnyöket tudsz biztosítani és miért vagy jobb másoknál. Fontos, hogy itt ne paramétereket szajkózz, hanem konkrét problémákra adj megoldást.

Amikor egy bejegyzést készítesz fontos, hogy legelsőnek meghatározd, hogy mi a célod vele. Igen, egy blog bejegyzésnek is lehet több konverziós célja és ezt Neked már a legelején meg kell határoznod! Mire gondolok? Egy cikkel gyűjthetsz feliratkozókat a hírleveledre, értékesítheted a terméked vagy márkát is építhetsz. Egy bejegyzésnek csak egy célt határozz meg, mert ha nagyon sokat vársz el tőle, akkor könnyen lehet, hogy a végén egyiket sem teljesíti majd.

Blog írása 4 lépés:Statisztikák figyelése

Blog írás statisztikák.

A statisztikák sokat segítenek egy blog sikeressé tételében.

Ha már megvannak a tervek és el is kezdték blogolni még mindig nem volt Teljesen hátra.  Ami belefér ebbe a folyamatba folyamatosan változtatnod kell a stratégiában,  ez pedig az szükséges és figyeld a statisztikákat és kövesd nyomon kik olvassák a blogodat,  melyik bejegyzések voltak a legnépszerűbbek, és az érdeklődőid mennyi időt töltöttek el az írásait olvasásával.  Ezekből az információkból nagyon sokat megtudhatsz és segíthetnek abban, hogy hogyan alakítsd a jövőben  a bejegyzéseidet.

Blog írása 5 lépés:Kitartás

Bog írás egy hosszú távú befektetés.

Nincs sikeres blog kitartás nélkül.

Az utolsó azonban az egyik legfontosabb tényező az nem más, mint a kitartás.  Hiába futsz rengeteg energiát a tervezésben a célközönséget felkutatásában és felmérésében hogy a bejegyzések megírásában hogy néhány hónap után feladod.  Tudnod kell hogy a blog is egy hosszútávú befektetés nem várhatod el hogy néhány hét után több ezren olvassák a cikkeidet.  Természetesen ez sem lehetetlen azonban abban a mai hatalmas versenyben viszonylag kevés esélyed van arra hogy ilyen óriási sikereket ér el.  De persze nem akarom elvenni a kedved vagy letörni a lelkesedésed csak arra szeretnélek buzdítani hogy légy kitartó,  mert a hosszútávú munkádnak meg lesz a gyümölcse.  Lehet, hogy egy évig kell folyamatosan blogolni, ahhoz hogy látványos fejlődést tapasztalhass, de hidd el, hogy megéri.

 

No Responses

  1. Névtelen 2014-08-19 Reply
  2. Névtelen 2014-08-25 Reply
  3. Névtelen 2014-08-25 Reply
  4. Névtelen 2014-08-26 Reply
  5. Névtelen 2014-09-01 Reply
  6. Névtelen 2014-09-07 Reply
  7. Névtelen 2014-09-11 Reply
  8. Névtelen 2014-09-13 Reply
  9. Névtelen 2014-09-30 Reply
  10. Névtelen 2014-10-07 Reply
  11. Névtelen 2014-10-13 Reply
  12. Névtelen 2014-10-15 Reply
  13. Névtelen 2014-10-18 Reply
  14. Névtelen 2014-10-28 Reply
  15. Névtelen 2014-10-30 Reply
  16. Névtelen 2014-11-11 Reply
  17. Névtelen 2014-11-27 Reply
  18. Névtelen 2014-12-25 Reply
  19. Névtelen 2014-12-25 Reply
  20. Névtelen 2015-01-03 Reply
  21. Névtelen 2015-01-10 Reply
  22. Névtelen 2015-01-12 Reply
  23. Névtelen 2015-01-27 Reply
  24. Névtelen 2015-01-31 Reply
  25. Névtelen 2015-02-02 Reply
  26. Névtelen 2015-02-03 Reply
  27. Névtelen 2015-02-08 Reply
  28. Névtelen 2015-02-26 Reply
  29. Névtelen 2015-02-27 Reply
  30. Névtelen 2015-02-28 Reply
  31. Névtelen 2015-03-06 Reply
  32. Névtelen 2015-03-22 Reply
  33. Névtelen 2015-03-30 Reply
  34. Névtelen 2015-04-13 Reply
  35. Névtelen 2015-04-16 Reply
  36. Névtelen 2015-04-17 Reply
  37. Névtelen 2015-04-22 Reply
  38. Névtelen 2015-04-27 Reply
  39. Névtelen 2015-04-30 Reply
  40. Névtelen 2015-05-04 Reply
  41. Névtelen 2015-05-14 Reply
  42. Névtelen 2015-05-22 Reply
  43. Névtelen 2015-05-29 Reply
  44. Névtelen 2015-06-11 Reply

Leave a Reply