Hazánkban még mindig akadnak olyan vállalkozások is, akiknek még egy weboldaluk sincsen. Ők általában azzal védekeznek, hogy: „Olyan a tevékenységi köröm, hogy erre nincs szükségem.” vagy „Így is van éppen elég ügyfelem, nem akarok még többet”. Nem minden vállalkozás akar fejlődni és új piacokat meghódítani és ezen én nem is tudok változtatni. Azonban a valóban fejlődni vágyó vállalkozásoknak van egy jó tanácsom. Elsőre lehet, hogy merész lesz, de hidd el, hogy van benne logika! Ez pedig nem más, mint több honlap üzemeltetése egyszerre.
A tartalombővítés nem csak úgy lehetséges, hogy a meglévő honlapodat fejlesztgeted és folyamatosan frissíted a webszövegeidet. Persze ez is nélkülözhetetlen a sikerhez, de ha szeretnél egy igazán nagy szeletet a tortából, akkor megéri több domain név alatt népszerűsíteni magad.
2017-től a tematikus oldalak a nyerők
Az idei évbe a tematikus oldalakat kezdte el jobban támogatni a Googl. Ennek valószínűleg az az oka, hogy egyre kevésbé lehet az emberek figyelmét lekötni és a felhasználók, már nem szeretnek böngészni. Felmerül bennük az igény egy termékre vagy szolgáltatásra és azonnal válaszokat akarnak keresgélés nélkül. A több szerteágazó termék vagy szolgáltatás kategóriával rendelkező cégeknek eddig is azt ajánlottuk, hogy minden tevékenységi körnek készítsenek egy külön oldalt, hiszen elég furcsán veszi ki magát, ha egy cég weboldalán egyszerre találkozhatunk fuvarozással, üvegezéssel és mondjuk fodrászattal (persze ez most egy kissé szélsőséges példa csak, hogy értsd mire is gondolok). Mert, hogy ilyen cégek is vannak. Én úgy gondolom, hogy ez csak azt sugallja, hogy valójában egyikhez sem ért igazán, hiszen szétdarabolja magát és nem koncentrál egy dologra. És elsőre igazuk is van, hiszen nem nagyon akad olyan ember, aki 3 ilyen különböző területen profi.
Azonban ha több egymáshoz szorosan kapcsolódó tevékenységed van, akkor is érdemes mindegyiknek külön weboldalt készítened. Lehet mondjuk egy zászlóshajód, ahol mindegyiket feltünteted és több kisebb, ahol azokat taglalod bővebben.
Több weboldal ugyan az a szöveg?
Sajnos az élet nem ilyen egyszerű!
A Google látja, ha ugyan azokat a szövegeket helyezed el több weboldalon és a később kikerülőket hátrébb sorolja majd, hiszen Ő nem tudja, hogy ez ugyan az a vállalkozás. És ha tudná se érdekelné valószínűleg, mert az egyik legfontosabb alapelve az egyedi tartalom. Éppen ezért minden esetben újra meg kell írnod a szolgáltatásod vagy terméked leírásait, egyedi blogbejegyzéseket közzé tenned és így tovább.
Mondok egy példát, hogy jobban el tudd képzelni mire gondolok. Van egy vállalkozásod, ami masszázsfoteleket értékesít, emellett van egy masszázs szalonod is és képzéseket is tartasz. Ez nagyon jó, mert ez azt jelenti, hogy szinte a teljes területed lefeded. Ebben az esetben készíts egy honlapot ahol minden tevékenységed szerepel egyszerre( ez lesz a zászlóshajó) és további 3 másikat, ahol külön taglalod a tevékenységeket. Fontos, hogy minden oldalon rendszeres legyen a tartalombővítés, hiszen a kisebb weblapokat is teljes értékűként kell kezelni.
Nekem volt már olyan ügyfelem, aki 4-5 tevékenységi körrel rendelkezett és mindegyikhez 3-4 weboldala volt. Én tudom, hogy ez egy nagyon szélsőséges eset, így téged sem arra akarlak buzdítani, hogy készíttess több, mint 15 oldalt, azonban legalább annyira szükséged van ahány tevékenységi körrel rendelkezel.
Miért jó ez még Neked?
Rézben ugye azért, mert a Google már előnyben részesíti a tematikus oldalakat részben pedig azért, mert így még többször van lehetőséged megjelenni a keresőben, így nagyobb az esélye annak is, hogy rád találnak. Több weboldal =nagyobb az új ügyfélre.