A tartalom marketing, mint olyan szervesen átszövi egy vállalkozás életét, hiszen ez a weboldalának egy nagyon meghatározó része, ami pedig egy online névjegykártyaként üzemel. Éppen ezért minden vállalkozásnak nagy figyelmet kellene szentelni erre a területre. Azért írtam csak, hogy kellene, mert ennek ellenére azt tapasztalom, hogy nagyon sokan nem veszik komolyan ennek a fontosságát és nagyon rövid, sablonos szövegekkel töltik meg az oldalaikat. Az, hogy Te most itt vagy azt jelenti, hogy már felismerted ezt és szeretnél tenni ellene.
Ahogyan már fentebb is említettem egy weboldal olyan egy vállalkozás számára, mint egy névjegykártya. Nagyon sok információt leszűrnek belőle, már néhány perc alatt. Ahogyan a külcsín úgy a belbecs is nagyon számít, így ha azt látják, hogy üres oldalak várják Őket ott, ahol információra számítottak, akkor csalódottak lesznek. Ez egy fajta igénytelenséget fog sugározni, hiszen az a cég, aki még erre sem ad mennyire lehet precíz a munkájában?! Felmerülhet bennük a kérdés, hogy valóban kielégítő minőségű szolgáltatást vagy terméket fognak e kapni egy olyan vállalkozástól, aki a minimumit sem teljesíti még saját maga felé sem. Mert, hogy manapság alapvetővé vált, hogy egy cég a lehető legjobban képviselje saját magát és minden lehetséges módon segítse az ügyfeleit a vásárlásban.
Milyen területeken lehetek a segítségedre a tartalom marketing írói szolgáltatásommal?
Blog írás
Tartalom marketing: blogírás
A blog írás több, mint szórakoztató tartalom. Egy jól karbantartott bloggal a Google keresőjében is sokkal előrébb léphetsz, hiszen ez egy vesszőparipájává vált mára a legnagyobb keresőnek. Az algoritmusai segítségével folyamatosan feltérképezi a weboldalakat és az ott található információk alapján rangsorolja őket. Ha folyamatosan frissíted a tartalmad, akkor azzal nagyon sokat tehetsz a honlapodért seo szempontból.
Emellett a célközönséged szemében is hitelesebbé válsz, hiszen látják, hogy valóban otthon vagy a témában. Olyan tippekkel, tanácsokkal és hírekkel tudod ellátni Őket, ami bebizonyítja, hogy Te nem beszélsz mellé. Erre alapozva sokkal könnyebben építhetsz ki bennük egy bizalmat, ami később jó alapja lesz a vásárlásnak.
Látják, hogy Te valóban törődsz velük. Manapság ez a hozzáállás, már nem számít luxusnak, hiszen szinte minden területen olyan nagy a konkurenciával kell szembe nézned, hogy ha Te nem adod meg ezt, akkor meg adja majd más. Ezt jól tudják a fogyasztók is.
Webszövegek
Tartalom marketing: webszövegek
Minden vállalkozásnak megpróbálja valamilyen formában elmondani a célközönségének, hogy mivel foglalkozik, mi motiválja, miben lehet a segítségükre. Azonban még a mai napig is rengeteg olyan cég van, aki erre csak minimális energiát fektet. Persze erre mindig van valamiféle „magyarázat” is. Nincs rá idejük, nem tartják fontosnak, nincs olyan, aki megcsinálná. Azonban ezt nem szabad annyiban hagyni, hiszen az ügyfeleket nem érdeklik a kifogások. Ők csak azt látják, hogy nem fektettetek energiát ebbe sem és raboljátok az idejüket azzal, hogy Neki kell összehalászni az információkat telefonon vagy e-mailben. Egy dolgot minden vállalkozásnak meg kell tanulnia: az ügyfél ideje a legdrágább. Drága Neki, mert nem szeretné elpocsékolni, hiszen a megszerzett infók után sem biztos, hogy téged választ és drága Neked, mert nagy valószínűséggel nem fogja arra pazarolni az idejét, hogy helyetted dolgozzon és informálja saját magát.
Termék leírás
Tartalom marketing: termék leírások
Ez egy nagyon kényes terület, mert hazánkban sokkal több az olyan webáruház, ahol maximum néhány fontosabb adat szerepel a termékről vagy semmi, mint ahol szépen fel vannak építve a leírások. Persze tudjuk, hogy abban az esetben, ha több ezer termék szerepel, akkor nincs kapacitás mindegyikhez 3-400 szavas leírásokat készíteni. Ebben az esetben én azt szoktam tanácsolni, hogy legalább a legnépszerűbbekhez készítsünk rendes tartalmakat.
Kelle gy jó termék leírás!
Sok webáruház tulajdonos szeretne minél kevesebb időt szánni az ügyfelekre és a lehető legtöbb dolgot leautomatizálni. Ami persze érthető, hiszen mindez rengeteg időt vesz el. Lehet, hogy a termék oldalon már csak egy kattintásra van a vásárlástól, így már sok konverziós lépcsőfokon átlépett, de még nem történt meg a vásárlás. Egy átlagos internet felhasználó több áruház kínálatát is végig böngészi és az ár mellett a második nagyon fontos döntő érv az, hogy milyen információkat kap a termékről. Csak 2-3 paramétert ismer meg vagy széleskörű tudással lesz gazdagabb.
Egy fogyasztót kétszer kell meggyőzni. Egyszer az ésszerű és információkra éhes oldalát. Másodszor pedig az emocionális énjét, akit a termékhez csatolható érzések, hangulatok győznek meg. Néhány semmit mondó adattal semelyik fele sem kapja meg azt, amire vágyik. Erre szolgál a tartalom marketing, megadja azokat a válaszokat és érveket, amikre szükségük van!
Ahogyan mostanra Te is biztosan látod a tartalom marketing sokkal több, mint egy zavaros fogalom a marketing világából. Bár azt megértem, hogy egy asztalos, autószerelő, fuvarozó vagy könyvelő nem a szavak területén a legerősebb, így ez a terület számára inkább nyűg. Éppen ezért hoztam létre ezt a szolgáltatásomat is, hogy segítsek megoldást találni azoknak a cégnek is, ahol nem érzik magukban az affinitást a hosszú és tartalmas szövegek megalkotására. Sajnos már senki nem engedheti meg magának, hogy ez elhanyagolja. Lehetsz Te a legjobb szakember a területeden, de ha nem adod meg azonnal a válaszokat a leendő ügyfeleid fontos kérdéseire, akkor sokkal rosszabb pozícióból indulsz, mint azok a versenytársaid, akik ezt megteszik. Ugye Te sem szeretnél hátul kullogni?
Hogyan leszek a segítségedre?
Hogyan leszek én a segítségedre?
Miután felvetted velem a kapcsolatot megbeszéljük, hogy Te mely területeken szeretnél javítani. Majd megnézem a weboldalad és én is teszek javaslatokat, melyek alapján megbeszéljük, hogy mely oldalakra fogok új tartalmakat írni Neked. Miután minden paramétert pontosan leegyeztettünk elkészítem a szövegeket, amiket Te elolvasol és véleményezel. Miután elértük a mindenki számára megfelelő végeredményt feltöltésre kerülnek a tartalmak a weboldaladra.