A keresőoptimalizálás egy nagyon nehéz kenyér. Ha már te is próbálkoztál vele, akkor ezt nagyon jól tudod! Azonban nincs mit tenni csinálni kell, mert e nélkül meg van lőve egy vállalkozás. A Google keresője nagyon jó ügyfélforrás mindenkinek. Éppen ezért óriási harcok dúlnak az első helyekért, amit sokszor a Google sem könnyít meg nekünk. Azonban ha figyelmet szentelsz a seo szövegírásnak, akkor biztosan jóban lesztek.
Seo szövegírás jelentősége az interneten.
A szöveges tartalmak minősége évről-évre egyre fontosabbá válik. Ennek az egyik oka az, hogy manapság bárki közzé teheti a gondolatait az interneten, így bőven találhatunk szemetet is. A Google szeretne ezen változtatni és véget vetni az álhírek és hazug tartalmak virágkorának és az igazán jó minőségű írásoknak biztosítani nagyobb figyelmet.
Bár nem minden esetben értek egyet a nagytesó döntéseivel, de ezt az irányvonalat nagyon támogatom. Sajnos ezzel a szakmával az is együtt jár, hogy nagyon érzékennyé váltam az internetes szemétre, így amikor egy ilyen tartalomba botlok feláll a szőr a hátamon. Ami igazán megdöbbentő, hogy nem csak a likevadász hírportálok vagy bloggerek csatornájáról ömlenek, hanem még néha a cégekéből is (persze ez Rád biztosan nem igaz!).
Szóval a seo szövegírás egy fontos eleme kell, hogy legyen az életednek. Valójában ez egy nagyon lényeges szempont minden online tartalom esetében. Figyelembe kell venni a cikkeknél, blog bejegyzéseknél, termék leírásoknál, PR cikkeknél. A Google folyamatosan változó irányelvei hatással vannak erre a területre is. De mik azok, amiket szem előtt kell tartani, hogy jó lehess a kereső szemében?
Az adott szöveg hossza
Szöveg hossza seo szempontból.
Nagyon lényeges paraméter, hogy egy adott írás milyen terjedelemben jelenik meg. Minél hosszabb egy szöveg annál jobbra értékeli a Google, azonban ez nem mehet a tartalom értékességének a rovására. Nem jó taktika ha egy 3-400 szavas értékes információkat tartalmazó szöveget felduzasztasz 1000-1500 szavasra. Így elvész a lényeg és az egész csak rizsa lesz. Emellett az olvasód sem lesznek hálásak érte, hiszen egy rakás felesleges szöveggel rabolod az idejüket.
A tördelés
Seo szövegírás és a tördelés.
Ugye az köztudott tény, hogy manapság az emberek egyre kevésbé szeretnek olvasni. Éppen ezért ha meglátnak akár csak 1 oldalnyi tördeletlen szöveget hanyatt-homlok menekülnek is. Ezt nagyon jól tudja a kereső is, így nem is veszi jó néven, ha ilyen szövegekkel riogatják a népet.
Kulcsszavazás
A seo szövegírás egyik legfontosabb eleme a kulcsszavak.
Ez az a seo terület, ami nagyon sokat változott az elmúlt években és igazán nehézzé teszi a kreatív szövegírók munkáját. Amíg régen 3-4% volt a jó arány kulcsszavakból, addig ez mostanra 0,5-0,7%-ra csökkent és ez várhatóan még tovább csökken majd. Nagyon fontos kérdés még, hogy milyen szövegkörnyezetben jelennek meg a kulcsszavak. A Google algoritmusai egyre okosabbak, így már látják, hogy ha valahova csak beerőltetsz egy oda nem illő kulcsfogalmat. Ez az Ő szemében ugyan olyan értéktelenné teszi az adott írást, mintha egyáltalán nem szerepelne benne egy lényeges kifejezés sem.
Képek
Miért lényegesek a képek seo szempontból?
A vizuális tartalom egyre nagyobb teret hódít az interneten, így a keresőoptimalizálásba is egyre nő a szerepe. Ha a weboldaladon a szövegek mellett képek is vannak, akkor az jó pont a keresőfelé is és az olvasó felé is. Itt még nagyon fontos megemlíteni, hogy nem mindegy, hogy honnan töltessz fel képeket. Mindenképp ügyelj a képes tartalom jogtisztaságára.
Amit nagyon kevesen tudnak, hogy a képek feltöltésénél van lehetőség szöveges tartalmat is hozzáadni, amit az olvasók nem, de a Google lát. Ezt rettentően kevesen használják ki, pedig sokat számít seo szempontból.
Seo title
Seo title szerkesztése
A seo title az a rész, ami megjelenik a keresőben címként. Ezt is csak nagyon ritkán szokták szerkeszteni és még kevesebben vannak tisztába vele, hogy milyen paramétereket kell szem előtt tartani. Te szeretnél azok közé tartozni, akik minden kis részletre figyelnek?
Meta leírás
Te szoktad szerkeszteni a meta leírást?
Itt mondhatod meg a Google-nek, hogy milyen szöveget jelenítsen meg a keresőben a cím alatt. Ide a programok általában automatikusan generálnak egy szöveget vagy berakják az adott oldal első néhány sorát. Ezt szintén nem nagyon szokták szerkeszteni a weboldal tulajdonosok, pedig bizony lényeges lenne. Fontos a Google szempontjából, mert ezzel is üzenünk neki és érdekesebbé tehetjük a cikkeinket, blog bejegyzéseinket, termék oldalainkat a számára és fontos az érdeklődők szempontjából, hiszen ez is segíthet abban, hogy hatékonyabban hívd fel magadra a figyelmet.
Modok egy példát, hogy egyértelműbb legyen:
A legújabb blog bejegyzésedet szerkeszted, ami mondjuk a legfontosabb számítógépes karbantartási feladatokról szól. Automatikusan a szöveg első néhány sora kerülne ide ami mondjuk így nézne ki: Azért írtam most ezt a blog bejegyzést, mert szakemberként azt tapasztalom, hogy sok felhasználó nincsen tisztában a számítógépek karbantartásával…
Amit én írnék helyette: Neked is folyton vacakol a géped? Lassú és állandóan lefagy? Unod már? Akkor van 10 tippem, amiknek a segítségével véget vethetsz a rémálomnak.
Most őszintén számodra melyik a figyelemfelhívóbb? A második megoldás, igaz? Hidd el, hogy az olvasóid is így gondolják majd!
Kiemelések
A kiemelések nagyon lényegesek keresőoptimalizálási szempontból.
A tördelés szempontjából nem csak az a fontos, hogy kisebb egységekre oszd a szövegedet, hanem is, hogy jól kiemeld a fontos tartalmi elemeket. Ezzel segítesz az olvasóidnak is jobban átláthatóbbá tenni és a Google-nek is megmutatod, hogy mik a lényeges részek. Azonban ezt nem elég megtenned csak sima vastagabb betűtípus használatával vagy dőlt szövegrészekkel. A H1, H2 és társaik szövegkiemelő eszközöket kell használod, amik vagy adottak a szerkesztődben vagy Neked kell bele kódolnod. Nézzünk itt is egy példát seo szövegírás szempontból: Van egy 1500 szavas szöveged, ami már hosszúság szempontból nagyon jónak számít. Azonban, hogy ez jól értelmezhető is legyen megfelelően tördelned is kell, mert sajnos nagyon kevesen lesznek, akik végig is olvassák majd a teljes bejegyzésed, így ki kell emelned a főbb pontokat, hogy az olvasód ez alapján tudjon szemezgeti a tartalmakból. Ezért a címed alatti első lényeges sort, egy második főcímként kiemelheted H1-el. Ezzel megmutatod a Google-nek és az olvasóknak, hogy mi a tartalmad fő mondanivalója. Ezután a szöveg elemeinek csinálja ugyan így egy H2-es kiemelést, amivel gyakorlatilag az utána következő szövegrész lényegét foglalod össze.
A Google irányelvei folyamatosan változnak és nagyon szövevényesek. A fent felsorolt elemek csak a főbb paramétereket tartalmazzak, azonban ha igazán átütő siker szeretnél elérni, akkor tisztában kell lenned minden tényezővel. Te tudod, hogy mik ezek és hogyan tudod Őket alkalmazni? Nem? Akkor már biztos, hogy szükséged lesz a segítségemre!