A kreatív szövegírás manapság már nem állhat csupán frappáns és igényes szövegalkotásból. Ahhoz, hogy sok emberhez elérjen a Google szemében is jónak kell lennie. Ez pedig azt jelenti, hogy az irányelveit követve kell elkészíteni a cikkeket, blog bejegyzéseket. Lássuk milyenek a jó seo szövegek..
- A szöveg legyen legalább 300 szó hosszú (minél hosszabb annál jobb, a nagyon hosszú szövegeket a Google kiemelkedően értékesnek tartja).
- Az első bekezdés tartalmazza a kulcsszót (minél előbb, annál jobb).
- Tartalmazzon legalább egy belső linket (de ezt sem szabad túlzásba vinni).
- Az alcímek is tartalmazzák a kulcsszót (H2-es kiemelés).
- A kulcsszó legyen benne az URL-ben.
- A kulcsszó kevesebb, mint 2,5%-os arányban legyen jelen a teljes szövegben (jelen pillanatban a 0.6-07% az ideális).
- A kulcsszót tartalmazza a meta leírás és a title tag.
- A mondatok ne tartalmazzanak több, mint 20 szót.
- Tartalmazzon képet, aminek a leírásában szerepel a kulcsszó.
A seo szövegek követik a legfontosabb Google irányelveket.
Röviden és tömören ezek a legfőbb seo irányelvek, amiket minden szöveg esetében szem előtt kell tartanod. Itt még fontosnak tartom megjegyezni, hogy a kulcsszó túl sűrű használata sokkal inkább káros, mint jótékony, így ne ess abba a hibába, hogy minden 2 mondatba belefogalmazod annak reményében, hogy a Google így jobban felfigyel rá.
Miért is annyira fontos, hogy a Google is szeresse, amiket írsz?
Mert Ő dönti el, hogy megmutatja az írásaidat vagy sem. A legnagyobb keresőnek nagyon szigorú irányelvei vannak arra nézve, hogy miket tart megfelelőnek, hiszen a megjelenő tartalmak valahol Őt is minősítik. Éppen ezért tanácsos jóban lenni vele.
Ha csak nem tudsz nagyon sok pénzt költeni hirdetésekre, hogy a segítségükkel futtasd fel a vállalkozásod vagy a blogod, akkor számodra is kiemelten fontos, hogy a keresővel jó viszonyt ápolj (egyébként vastag pénztárcával is érdemes keresőoptimalizált szövegeket közzétenni). Ha jól sikerül a szöveg olvasói és seo szempontból, akkor hamar felkaphatják az írásaidat és máris kevesebbet kell reklámra költeni. Persze a piacod is nagyban befolyásolja ezt a folyamatot, de Neked mindent meg kell tenned, hogy a maximumot hozd ki belőle.
Szeretnél még hasznos cikkeket olvasni a szövegírásról?
Akkor javaslom, hogy nézz szét a cikkek között.