Profi blogolás 2021-ben?

Miért fontos üzleti szempontból a profi blogolás?

Minden évben fel-felröppen a hír, hogy a blogolás halott. De ha 2020 megtanított minket valamire, akkor az az, hogy a következő év trendjeire vonatkozó általános kijelentésekre építeni nem feltétlenül használ az üzletünknek.

Egy olyan év után, amikor az emberek több időt töltöttek vásárlással, szörfözéssel, olvasással az interneten, mint valaha, elég magabiztosan állíthatjuk, hogy a blogolás még mindig nagyon is aktuális lesz 2021-ben.

profi blogolás

Ha márkatulajdonosként még nem blogolsz (vagy nem szervezed ki ezt a munkát), érdemes megfontolnod, hogy egy blog hozzáadása az online marketingtervedhez hogyan hozhat ügyfeleket a vállalkozásod virtuális küszöbére

Íme 3 ok, amiért vállalkozásodnak szüksége van egy blogra 2021-ben:

1. Keresőoptimalizálás szempontjából – Profi blogolás 2021-ben

Ha a vállalkozásod túlélte a 2020-as év hullámvölgyeit, akkor valószínűleg már tisztában vagy vele, hogy mennyire fontos, hogy a lokális közösség tudja, hogy ott vagy, és hogy mit csinálsz. Nemcsak az alapvető hitelesítő adatok, mint például a céged elhelyezkedése, nyitvatartási ideje és telefonszáma vagy más alapvető fontosságú információk, amelyeket a leendő ügyfelek egy gyors Google-kereséssel szeretnének elérni, hanem más fontos információkat is. Hiszen a valóság az, hogy ha a helyi ügyfelei nem találnak meg és nem tudnak könnyen kapcsolatba lépni a vállalkozásoddal online, akkor nem fognak a küszöbödre lépni, sem online, sem más módon.

Egy aktív és informatív blog egy olyan kapu, amely segít az új ügyfeleknek megismerkedni a márkáddal és az általad kínált termékekkel vagy szolgáltatásokkal. Még ha a blog témái csak érintőlegesen kapcsolódnak is az alapvető szolgáltatásaidhoz, hidd el, hogy a Google keresések szempontjából sokkal jobb helyre fognak sorolni az algoritmusok.

Ismerd meg a szövegírás 5 legfőbb szabályát ITT!

profi blog
Miért érdemes blogolnunk vállalkozásunk weboldalán?

Sajnos számos nagyobb vállalkozást nem érint ez a probléma (AboutYou, Wish, Amazon), mert méretükből adódóan van pénzük arra, hogy fizetett hirdetésekre költsenek, míg a kisvállalkozásoknak muszáj kihasználniuk minden lehetőséget a jobb helyezés érdekében. Miért? Mert, ha valaki nem kifejezetten a Te cégedre keres a konkrét neve és a helye alapján, akkor a keresése könnyen az egyik nagyobb (vagy régebbi) versenytársadhoz irányulhat.

Annak érdekében, hogy ne a nagyok nagy bevételét növeljük még nagyobbra, érdemes élnünk a lehetőséggel. Ahelyett, hogy a hamburgerre éhes helyi lakosok hamburgert keresnének a környékeden, és a McDonald’s weboldalán kötnének ki, gondoskodjunk arról, hogy megkapják az információt, amire szükségük van ahhoz, hogy online rendeljenek, kézműves hamburgert a sarki üzletedből.

Többet szeretnél tudni a Céges blog szövegírásról? Kattints és olvasd el korábbi tartalmunkat a témában!

Blogírás

2. Alapozd meg a hírneved szakértőként – Profi blogolás 2021-ben.

Ha weboldaladon blogot vezetsz, akkor a saját szakterületed szakértőjeként ismerhetnek meg olvasóid. Indíts blogot releváns témákban, a vállalkozásoddal kapcsolatos ügyekről, tippekről, ami garantáltan érdekelni fogja az olvasóidat.

Bármilyen iparágban is tevékenykedsz, mindig találhatunk olyan témát, vagy olyan új trendeket tárgyaló bejegyzéseket, amelyek hatással vannak ügyfeleid vásárlási döntéseire. Használd blogod erre a célra és így, weboldalad is nagyobb forgalmat fog bonyolítani, mert olvasóid megnézik majd a kínálatod is, és a referenciákat.

Használd blogod a következőkre:

  • Írj cikket a gyakran ismételt kérdések témában – ezzel a saját dolgodon is sokat könnyítesz.
  • Mutasd be mitől különbözik a Te vállalkozásod a konkurenciáidtól.
  • Edukálj másokat a szakterületeddel kapcsolatban.

Mindenekelőtt törekedj arra, hogy valóban segíts olvasóidnak azáltal, hogy szakértői tudásodból adsz egy keveset. Te rendelkezel vele – miért ne osztanád meg? Az “először segíteni” hozzáállás vissza fog térni, és bizalomban, ajánlásokban és folyamatos elkötelezettségben fog hasznot hozni vállalkozásodnak.

Alkalmanként a blogot arra is használhatod, hogy megoszd a vállalkozással kapcsolatos fontos PR-frissítéseket, vagy megvitasd az iparággal vagy az általad nyújtott szolgáltatásokkal kapcsolatos aktuális eseményeket. De ne ez legyen a fő hangsúly, különösen, ha új vagy az iparágban. Vannak más márkák, amelyek alaposabban és nagyobb szakértelemmel tudósítanak a frissítésekről. Az örökzöld tartalom sokkal jobb stratégia a blogolás kezdeti éveiben.

3. Végtelen mennyiségű megosztható tartalom létrehozása más platformok számára.

A vállalkozásod más platformokon is jelen van? Naná!

Ezek a platformok – különösen az üzleti közösségi média fiókjaid – végtelenül ki vannak éhezve az új tartalmakra, amelyeket megmutathatsz és bevonhatod online követőidet. Minden platformodnak értékesítési mágnesként kell működnie, hogy eladhatóvá tedd a dolgokat. Ehhez pedig etetni kell a fenevadat. És ez a tartalmat jelenti.

A blogbejegyzések aranyat érnek, amikor a közösségi média naptáradat kell megtöltened, vagy más platformokon friss tartalommal kell előállnod a virtuális üzleted számára. Nemcsak a bejegyzésekre linkelhetsz, hogy a közösségi média követőidet közvetlenül a weboldaladra irányítsd, hanem idézeteket, képeket vagy képernyőmentéseket is használhatsz a bejegyzésből. Így bevonod a közönséged az általad használt közösségi médiaplatformokra is.

Közösségi média oldalaidnak együtt kell működnie, hogy hasonló üzenetet és ismerős, barátságos arcot jelenítsen meg platformjain. De nem kell újra feltalálnod a kereket ahhoz, hogy egy bizonyos módon jelenj meg az oldaladon, a LinkedIn-en, a Facebookon, a TikTokon stb.

A blogod tartalma sok olyan anyagot szolgáltathat, amire szükséged van ahhoz, hogy más platformjaidat kiteljesítsd. Ez olyan, mintha két legyet ütnél egy csapásra. De valójában két ügyfelet szerezhetsz egy tartalommal. Dolgozzon okosabban, ne keményebben!

Használd a blogolást a többi platformon megvalósuló tartalommarketing-stratégiád fellendítésére! Ha pedig elakadtál valahol, keress minket bátran, hogy segíteni tudjunk megvalósítani egy jól működő, tartalomszolgáltatást leendő ügyfeleid számára!

Ha tetszett ez a cikk, lájkol, kommentelj, oszd meg! Ha pedig, komplex marketing stratégiára van szükséged tájékozódj további szolgáltatásainkról ezen az oldalon!

Leave a Reply