A szuper magyar retro reklám válogatás

Sokan azt hiszik, hogy a marketing egy újkeletű őrület, mait az elmúlt 10-15 évben kaptak fel ennyire. Azonban ez óriási tévedés. Olyannyira, hogy maga a marketing már az őskorban is létezett valamilyen formában, hiszen a kereskedők mindig is arra törekedtek, hogy minél több embernek adják el a portékáikat. Azonban azokból az időkből nem tudok Neked példákat hozni, így hát nézzük meg néhány magyar retro reklám plakátot, amiknek nagyon jó a szövegezésük és a képi világuk is.

Trapper farmer

Minden korban TRAPPER kordban!

A retro reklámok egyik szépsége, hogy a nagyszerűség és valamelyest az egyszerűség volt rájuk a jellemző. Persze itt most az egyszerű szót a lehetőlegjobb értelemben értem. Ahogyan ez a Trapper farmer reklám is a nagyon hangzatos és a célközönséget nagyszerűen megcélzó szlogenjével.

Minden korban TRAPPER kordban!

A képet elnézve ezzel arra akarnak utalni, hogy minden korosztálynak és nemnek a legjobb választás a Trapper farmer. Ezzel egy képen megszólították a teljes célközönségüket. Az alatta szereplő „formatartó, mosható” felirat, pedig a háziasszonyoknak nyújt megnyugvást. Hiszen főként számukra kardinális kérdés, hogy hogyan fogják tudni tisztítani és mennyi ideig szolgálja majd a családot.

Trapper farmer retro reklám

Brázay márvány szappan

Ennek a plakátnak a szövege több szempontból is nagyon jó, viszont van, amit én már nem tanácsolnék. A pozitívum benne, hogy kihangsúlyozza a márkanevet és felhívja a figyelmet a márkajelzésre is. Valószínűleg több helyettesítő termékkel összekeverhető, ezért volt erre szükség.

“Vigyázz! Ne tévedj! Márvány a neve, pillangó a jegye!”

A termék jellemzőit is feltünteti, ami bár nem fektet rá kellő hangsúlyt. Valószínűleg ennek a plakátnak a célja a logó bevésése volt így a termék paraméterei másodlagosan lettek.

“Habzó és illatos”

Amit én nem tartok jó dolognak az az, hogy túl van zsúfolva a plakát szöveggel és nem minden része tisztán olvasható. Bár belátom, hogy régebben az emberek kevésbé éltek rohanó életmódot, és nem volt ekkora a reklámzaj. Valószínűleg sokkal több időt szenteltek egy plakát tanulmányozására, mint manapság. Most egy ennyire telített képpel nem nagyon lehetne konverziókat elérni.

A Brázay márvány szappan retro reklámja

Pokol lábmelegítő

E mellett a plakát mellett egyszerűen nem tudtam elmenni szó nélkül!

Elősször is kezdjük a termék nevével. Bizonyos szempontból nagyon jó, hiszen ezzel jól elmondja, hogy mennyire tud meleget csinálni a lábmelegítő. Biztosan Te is hallottad már, hogy valaki azt mondja valamire, hogy „pokolian meleg”. Ugye ezzel arra szoktunk utalni, ha valami rettentően magas hőmérsékletű! Bár manapság már nem biztos, hogy megállná a helyéta dolog, de a maga idejében szerintem nagyon jól működhetett ez a márka név.

De mi lenne vele a probléma manapság?

1: Pokol, mint vallási utalás. A fogyasztók egyre érzékenyebbé válnak és egy ilyen képzettársítást elég sokan zavarónak találhatnak. 50-60 évvel ezelőtt sokkal többen gyakorolták a vallásukat rendszerese, mint manapság, azonban én úgy gondolom, hogy kevésbé vettek a szívükre egy ilyen márkanevet. Napjainkban szinte biztosra veszem, hogy valaki pert akasztana a cég tulajdonosának a nyakába, így amíg nem muszáj tartsuk magunkat távol az ilyen jellegű megnyilvánulásoktól.

2: Ahogyan már fentebb is említettem a pokoli meleg nagyon forróra utal, ami nem biztos, hogy minden vásárlónak megfelel. Gondolok itt arra, hogy akadhat olyan hideg lábú Úr vagy Hölgy a célcsoportban, aki inkább egy kellemes, langyos lábmelegítőre vágyik, de lehet olyan is, aki jobban örülne, ha csak kellemesen meleg hőmérsékletet érezhetne. Számukra azt sugallhatja a termék neve, hogy nem kapják meg, amit szeretnének.

Bizony, manapság ennyire bonyolultak a fogyasztók. Nem csak a termék fejlesztőknek adják fel a leckét, hanem nekünk kreatív szövegíróknak és marketing szakembereknek is. Hiszen úgy kell megfogalmaznunk akár néhány soros reklám szövegeket, hogy az tartalmazzon minden lényeges információt, frappáns legyen és még nem zsúfoljuk túl a felületet, mint az előző reklám esetében.

Magáról a plakátról még annyit megjegyeznék, hogy az üzlet címének a feltüntetése igazán jó ötlet! Sőt, akkoriban ez nélkülözhetetlen volt, hiszen nem léteztek weboldalak vagy QR kódok.

Pokol lábmelegítő retro reklám

Tibi csoki

Minden kornak meg van a maga trendje, amikel meg lehet szólítani a célközönséget és trendivé lehet tenni egy terméket. Ebben az esetben is ez történt. A célközönség itt a fiatal hölgyeket jelenti és a nagyon jól kiragadott hívószó a „miniszoknya”. Ha a fogyasztó egy számára kedvelt szóval (ami utalhat bármire) köti össze a terméket, akkor sokkal szívesebben vásárolja meg. Ezt a hosszabb szövegekben is érdeme alkalmazni mondjuk párhuzamok esetén. Ahogyan a fenti lábmelegítős plakát esetében a pokol szó sokaknak negatív érzetet kelthet, amit kivetítenek a termékre is, addig a fiatal hölgyek számára a miniszoknya trendibbé teszi a tibi csokit is.

Szuper retro reklám a tibitől.

Winter szén és kox

Maga a szöveg nagyszerű, bár manapság nem trendi a rímelgetés, de még könnyen lehet, hogy a reneszánszát éli még egyszer. Igazából minden benne van, ami kell. Fel van tüntetve a vállalkozás neve, hogy mire kínálnak megoldást és a képpel erősen megtámogatva még a problémát is bemutatják. Ebben az esetben a képi világ nagyon jól össze van hangolva a szöveggel.

De, hogy egy kicsit itt is ráhangolódjunk a a 21. századi verziójára 2017-ben szinte biztos, hogy erről a plakátról havas John és még néhány GOT szereplő köszönne vissza és a szlogenben valamilyen formán szerepelne, hogy “Winter is comeing” azaz “Közeleg a tél”. Ami persze szintén egy nagyon jó plakát lenne, hiszen még mindig sokan égnek Trónok harca lázban. Az ilyen és ehhez hasonló fellángolásokat aki teheti az kihasználja.

Winter szén retro reklám

Marketing és kreatív szövegírás már nagyon régóta létezik és még sokáig lesz is. Bár már rebezsgetik, hogy fejlesztés alatt vannak olyan robotok, amik képesek lesz a kreatív szövegalkotásra, azonban mi nem tudjuk elképzelni, hogy valóban fel tudnák venni a helyünket. De addig is, amíg nem vált fel a technika és úgy érzed, hogy segítségre lenne szükséged keress meg bátran!

No Responses

  1. Névtelen 2014-08-19 Reply
  2. Névtelen 2014-08-22 Reply
  3. Névtelen 2014-08-25 Reply
  4. Névtelen 2014-09-01 Reply
  5. Névtelen 2014-09-01 Reply
  6. Névtelen 2014-09-08 Reply
  7. Névtelen 2014-09-17 Reply
  8. Névtelen 2014-09-26 Reply
  9. Névtelen 2014-10-01 Reply
  10. Névtelen 2014-10-01 Reply
  11. Névtelen 2014-10-21 Reply
  12. Névtelen 2014-10-27 Reply
  13. Névtelen 2014-10-28 Reply
  14. Névtelen 2014-11-11 Reply
  15. Névtelen 2014-12-21 Reply
  16. Névtelen 2014-12-21 Reply
  17. Névtelen 2015-01-08 Reply
  18. Névtelen 2015-01-10 Reply
  19. Névtelen 2015-01-15 Reply
  20. Névtelen 2015-01-20 Reply
  21. Névtelen 2015-01-22 Reply
  22. Névtelen 2015-02-02 Reply
  23. Névtelen 2015-02-19 Reply
  24. Névtelen 2015-02-23 Reply
  25. Névtelen 2015-02-25 Reply
  26. Névtelen 2015-02-26 Reply
  27. Névtelen 2015-02-28 Reply
  28. Névtelen 2015-03-11 Reply
  29. Névtelen 2015-03-11 Reply
  30. Névtelen 2015-03-12 Reply
  31. Névtelen 2015-03-30 Reply
  32. Névtelen 2015-04-20 Reply
  33. Névtelen 2015-04-29 Reply
  34. Névtelen 2015-04-30 Reply
  35. Névtelen 2015-05-29 Reply
  36. Névtelen 2015-06-10 Reply

Leave a Reply