A blog írás valóban nagyon hasznos egy vállalkozás számára, hiszen rengeteg hasznos információt oszthatsz meg a célközönségeddel. Azonban nem mindenki születik bloggernek vagy kreatív szövegírónak, hogy rendszeresen legyen ötlete az új cikkek témáját illetően. Éppen ezért szeretnénk Neked is egy kis segítséget nyújtani. Az alábbi cikkünkben olyan online marketing tippeket osztunk majd meg, amik segítenek az új témák kidolgozásában.
Online marketing tippek
Szemezgess a gyakran ismételt kérdések közül
Biztos vagyok benne, hogy a Te vállalkozásodhoz is rendszeresen érkeznek nagyon hasonló kérdések, amikre sokan nem tudják a választ. Ez egy kiváló téma lehet egy blog bejegyzéshez. Válassz ki egy kérdést és fejtsd ki a válaszodat egy cikkben. Az ilyen jellegű hasznos tartalmakért nagyon hálásak lesznek az emberek, főleg ha olyan témát sikerül választanod, amiről nem nagyon írtak még mások. Egy ilyen cikk nagyon sokat segíthet az oldalad előrejutásában a kereső találati listájában.
Ír arról, hogyan dolgozol
A célközönséged számára biztosan érdekes lesz, ha betekintést nyerhetnek a tevékenységedbe. Írd le, hogy hogyan zajlik egy együttműködés veled attól a ponttól, hogy valaki megkeres egészen addig, amíg lezárul az együttműködés. Sok esetben ez óriási segítség lehet mind a kettőtöknek, hiszen így már az első találkozásra is felkészültebben érkezhet egy új ügyfél. Azt is pontokba szedheted, hogy neked milyen információkra van szükséged ahhoz, hogy elvégezd a munkádat. Például egy egyedi bútorokat gyártó cég számára fontos lehet tudni a bútor típusát, méretét, alapanyagát, színét…stb.
Listázás
Az emberek szeretik a listákat olvasni, mert jól átlátható és hasznos infókat tartalmaz. Készíts Te is egy listát a terveidtől, hasznos tanácsokról, a leggyakrabban elkövetett hibákról…stb. Lényegében bármiről írhatsz, ami fontos lehet a célközönségednek. Például:
- 7 hasznos tipp a mindig friss hatású hajért
- 10 jó tanács autó tulajdonosoknak a téli szezonra
- 11 legkedveltebb receptem
Ezeknek a cikkeknek az elkészítése biztosan nem lesz annyira nagy falat számodra sem, hiszen olyan dolgokról írhatsz, amivel minden nap foglalkozol és igazi szakértő vagy. Azonban nagyon figyelj oda rá, hogy közérdekűen fogalmazz! Lehet, hogy számodra valami egyértelmű, hiszen ezen a területen dolgozol sok éve, de egy laikusnak érthetetlen lesz. Ha olyan szakkifejezést kell használnod, amit nem ismer mindenki, akkor mindenképp magyarázd el még a cikk legelején. Célszerű többször elismételni a fontosabb pontokat, hogy biztosan közérthető legyen az írásod.
Vendég bejegyzések
Ez azt hiszem tetszeni fog! 🙂 Van olyan szakértő, akivel együttműködsz és a tudása hasznos lehet a célközönségednek? Esetleg egy olyan vállalkozói partner, aki tud érdekeset mondani? Akkor kérd meg, hogy írjon egy hasznos cikket a blogodba. Persze cserébe adhatsz neki linket az oldaladon és Te is írhatsz egy blog bejegyzést az Ő oldalára. Ha egy vállalkozás jól tud együttműködni másokkal az a célközönség számára is jó pont.
Inerjú
Keress olyan embert a közeledben, akinek a teljesítménye vagy életvitele inspiráló lehet a célközönséged számára és készíts vele egy interjút. Mindenki szívesen olvassa olyan emberek gondolatait, akik sokra vitték vagy egy nagyon jó ügyet szolgálnak. Egy ilyen írással akár egy hasznos ügyet is segíthet, ami nem csak emberileg lesz hasznos számodra, hanem a vállalkozásodat is jó színben tünteti fel. Manapság már minden cégnek szerepet kell vállalni az élet ezen területén is.