2020-ban sokan megkérdőjelezik, hogy van-e értelme még a hírlevél küldésnek, érdemes-e időt szánnunk egy hírlevél szövegminta keresgélésére, elkészítésére és kiküldésére. A válasz most is igen!
Tartalomjegyzék!
1. Miért fontos a hírlevél írás.
2. Hogyan kezdjünk neki a hírlevél szerkesztésnek.
3. A hírlevél elkészítésének legfontosabb elemei.
4. Hírlevél szövegminta ötletek.
Hiába érezzük úgy, hogy a figyelem inkább a közösségi oldalakra irányul, de a visszatérő vevőkhöz e-mailen keresztül tudunk személyesebb módon üzenetet küldeni. Az okos telefonunkon nem csak a Facebookot és az Instagrammot pörgetjük, hanem az e-mail fiókunkra is egyre gyakrabban nézünk rá.
Hála a napjainkban elterjedt egyre profibb hírlevélküldő szoftvereknek, már a hírlevél szövegminta, sablon készítés is gyorsan és egyszerűen megy.
Amennyiben még nincsen bevált hírlevélküldő szoftverünk, akkor mindenképp teszteljünk 3-4 ilyen szoftvert, ami a pénztárcánknak is megfelelő lesz. Hosszú távon csak így tudunk majd eredményeket elérni a hírlevélküldéssel, ha a megtérülés arányban van a kiküldő szoftver díjazásával.
Egy jó hírlevél szövegmintára mindenki kíváncsi. Vajon mi jöhet be 2020-ban egy Olvasónak? Miként érhető el, hogy egyből az oldalunkra kattintson és érdeklődést, rendelést adjon le. Nézzük, mikre kell odafigyelned a hírlevél készítésnél!
1. Hozz létre hírlevél csoportokat!
A hírlevél küldő szoftverben elsőként nagyon fontos, hogy csoportokra oszd – hírlevél adatbázis szegmentáció, avagy email marketing segmentation – a feliratkozóidat. A mai vásárlók már nem nézik jó szemmel, ha olyan e-mail kerül a fiókjukba, ami számukra nem érdekes. Egy kattintással leiratkoznak még akkor is, ha egy számukra nagyon kedvelt márkáról, webshopról van szó.
Tehát bontsd csoportokra a törzsvevői kedvezményben részesülteket, az offline vevőidet, az online vevőidet, a termékcsoportoknál eltérő célpiacot és még sorolhatnánk. Ezt úgy tudod megtenni, ha feliratkozáskor egy rövid kérdőívvel megszűröd őket, vagy már eleve egy olyan landoló oldalon iratkoznak fel, ami egy termékre, termékcsoportra, kategóriára irányul. Meglévő e-mail adatbázis esetén kiküldhetünk egy rövid kérdőívet a feliratkozottaknak, hiszen nekik is egy könnyebbség lesz innentől kezdve személyre szabott tartalmakat olvasni.
Avagy fejlettebb hírlevélküldő rendszerekben lehet címkézni vagy automatikusan – érdeklődés, viselkedés alapján, avagy behavioral segmentation in newsletter – szűrni, célozni a kedves email marketing regisztráltjaidat a viselkedésük, érdeklődési köreik alapján.
2. Készíts e-mail sablonokat!
A sablonban az a jó, hogy egyszer kell vele dolgoznod és utána felgyorsítja a rendszeres hírlevél készítést.
Az e-mail sablonnál készíts személyes kinézetet, kattintható fejlécet és láblécet kifejezetten a csoport tagjaira célozva.
Hírlevél sablon szerkesztésénél arra összpontosíts, hogy hasonlóan nézzen ki, mint amikor megérkezik a weboldalad kezdőlapjára. Ezzel is bizalmat keltesz, rögzíted a vevő fejében a cégedet és egy egységes képet lát, mert fontos az arculat megjelenítése a reklám levelidben is.
A bal felső sarokban helyezd el a logódat pont, mint a weboldaladon és figyelj arra, hogy a kép mérete ne legyen túl nagy. Ez kattintható elem legyen, ami a főoldalra visz. Legyen egy mini menüsorod a logó mellett, ami a fontosabb oldalaidra mutat, így nem kell keresgélnie a hírlevél olvasónak a weboldalon, mert már eleve pont arra az oldalra érkezik, amire szeretett volna.
Állítsd be a láblécet is a sablonban, ahol szerepeljenek a közösségi oldalak ikonjai kattintható elemként, ha van például év webáruháza díjunk vagy bármi, ami azt jelzi, hogy biztonságos a weboldalunk azt rakjuk ki kis ikonként. Ezekkel a megjelenésekkel felvértezve még nagyobb bizalmat keltünk a hírlevélre feliratkozottakban.
A célpiacnak megfelelő Facebook csoportunk ikonját is elhelyezhetjük itt és mindenképpen ösztönözzük egy rövid leírásban az olvasót arra, hogy vegye fel velünk a kapcsolatot, ha kérdése van. A legjobb, ha ezt válasz e-mailben megteheti. Adjunk meg telefonszámot a láblécben.
A leiratkozó szöveg még mindig elmaradhatatlan eleme a hírlevél mintának, itt ügyeljünk arra, hogy könnyen és gyorsan le tudjon iratkozni a levelünkről és ténylegesen működjön a leiratkozó link, mert ha nem az duplán kellemetlen lehet. Örökre haragot kelthetünk a vásárlóban, ha ezt nem tesszük meg! És irdatlan nagy büntetéseket kaphatunk a NAIH kóvoltából.
3. A hírlevél tárgya és a levél első mondata keltsen extra figyelmet!
2020-ban ez még fontosabb szerepet kap, hiszen a rohanó világban az emberek úgy olvasnak e-mailt, hogy a szemükkel gyorsan végigböngészik kitől jött levelük. Ha a kedvenc webshopjuktól, bloggerjüktől, márkájuktól kapnak levelet nagy eséllyel megnyitják. Csakhogy itt is fontos a tárgy mező, hogy folyamatos vásárlásra ösztönözzük még a márka hű csoportunkat is.
Viszont, ha a márka nem vakítja el az e-mailfiókban görgető olvasót, akkor bizony a tárgy mezővel és a levél első mondatával kell tarolnunk, ahhoz hogy ne landoljon egy gyors jobbra húzással a kukában a levelünk.
Egy címbe sokszor nehéz bele sűríteni mindent, nem is kell, csak dobjuk fel pár emoji-val és a hírelvél első mondatával próbáljuk összegezni miről is szól a levelünk. Ezt a mondatot még látja a böngésző, akkor is ha nem nyitja meg a hírlevelet.
4. A hírleveled készítsd minél kisebb méretűre!
A legtöbben mobilon olvasnak hírlevelet és sajnos a mobilnet erőssége sok esetben becsukásra kényszeríti az olvasót, ha lassan tölt be a levél. Ezt a rizikót csökkentheted, ha odafigyelsz a képek méretére és mennyiségére. Készíts inkább csak 1-2 kreatív képet, de az legyen figyelemfelkeltő és ösztönözze az olvasót, hogy a weboldaladra, az ajánlatodra kattintson.
A reszponzív mobilra is tökéletes sablon már nem lehet gond, ha egy jó hírlevélküldő szoftvert használsz. Az ilyen sablonoknál láthatod, hogy 600 pixelnél szélesebb kép már nem lenne megfelelő mobilon.
5. A jó hírlevél szövegminta kreatív elemei
Az első 1-2 mondatod írja le nagyjából miről is szól a leveled, alá rakj be egy kreatív képet, amitől kedvet kap, hogy tovább görgessen. A képen elhelyezhetsz rövid feliratokat és akár kattintható gombot is rászerkeszthetsz, hogy egyértelmű legyen, hogy milyen oldalra érkezhet az olvasó, ha rákattint. Azonban maga a kép is lehet egy hivatkozás a leveledben.
Minden kép alá írj egy-két mondatos kreatív szöveget, ha több mondanivalód van, akkor arra ügyelj, hogy tagolásokkal és kiemelésekkel írj, esetleg szedd alcímekbe a mondanivalódat. A lényeg, hogy könnyen olvasható legyen a hírlevél, a kiemelésekből kiderüljön miről szól az üzenet.
A leveled semmikép ne legyen olyan hosszú, mint egy blog cikk, inkább vidd át az olvasót a landoló oldalra, posztra, termékre, ajánlatra, ahol az egész tartalmat elolvashatja.
Fontos az is, hogy a hírlevél ne adjon minden kérdésre választ, mert akkor nem fogják megnyitni az oldaladat.
A hírlevél végére rakj egy vonzó kattintható ikont, ami cselekvésre ösztönzi a vásárlódat. A profi hírlevélküldő szoftvereknél ezt mérni is tudod, hogy a leveledben elhelyezett kattintható elemek közül melyik volt a leghatékonyabb, így a jövőben már rutinosan szerkesztheted ezeket.
6. A gyakoriságra és az időpontra nagyon figyelj!
Máshol is biztosan hallhattuk, hogy a rendszeres hírlevél küldés nagyon fontos. Gondolj csak bele, ha egy ismerősödet félévente egyszer felhívod, hogy megkérdezd mi a helyzet vele. Ezzel azt jelzed, hogy nincs időd rá és ezt egy gyors beszélgetésben le is akarod tudni.
A hírlevélre feliratkozottaknak azt kell érezniük, hogy fontosak és minden lényeges információról ők értesülnek a leghamarabb. Legalább havonta egy e-mailt illik kiküldeni a csoportoknak, de ez célpiactól függően változhat. Van olyan, hogy akár heti 2-3 levél sem sok, ha az könnyen emészthető rövid tartalommal van tele. Ezt mérlegeld mikor nekiállsz az első hírlevelednek – szövegminta – készítésének és ha tudod, hogy nem lesz időd erre rendszeresen, akkor add ki egy marketing ügynökségnek a munkát.
Az, hogy milyen időpontban küldöd ki a hírleveled 2020-ban már egyre nehezebb kérdés, amikor szinte minden pillanatban nálunk van a telefon. Ezt csak úgy derítheted ki, ha letesztelsz több időpontot a szegmensedben és figyeled melyik időpontban nyitják meg legtöbben a leveled.
2020-ban elmondható a 18-35 éves korosztályról, hogy bizony már reggel a felébredés után végigpörgetik az e-mail fiókjukat, a közösségi proflokat. Az üzleti döntéshozóknál persze más a helyzet, ha B2B vonalon gondolkozol, akkor ott is küldhetsz ki délelőtt levelet, mert el fogják olvasni.
Az ennél idősebb korosztály inkább az ebédszünetükben vagy munka után, délután 5-6 óra körül ülnek le egy nyugodalmasabb telefon szemlére. Gyakori az esti tv melletti telefon nyomkodás is, ez is jó időpont lehet egy hírlevél kiküldésére.
Több marketing blog és hírlevélküldő szoftver kutatásai azt mutatják a kedd és a csütörtök a legmegfelelőbb nap, hogy hírlevelet küldjünk. A hét közepén befogadóbbak az ilyen fajta információszerzésre az emberek.
7. Hírlevél szövegminta: Teszteld a hírlevél sablonodat, marketing szövegedet az éles kiküldés előtt!
Elsőnek küld el magadnak az e-mailt, hogy minden úgy jelenik meg mobilon és laptopon, ahogyan szeretnéd. Működnek a kattintható elemek és jól fogalmaztál? Ha a saját rostádon átestél, akkor érdemes néhány nagy ingyenes e-mail fiók címet létrehozni a teszteléshez. Mint pl.: Gmail, néhány nagy ingyenes e-mail fiók címet létrehozni a teszteléshez. Mint pl.: Gmail, Yahoo, Hotmail, Freemail, Indamail, Citromail. Habár néhány ismerősödet is megkérheted, hogy segítsenek neked kitesztelni a hírleveledet. Ezután időzítsd be a leveled, majd a kiküldés után pár nappal mérd le az eredményeket.
Rendszeres és profi hírlevél készítőként erősítheted a vevőidben a márkahűséget, a bizalmat és ami nagyon fontos, hogy az innen érkező vevőket mérheted, mennyi bevételt hoznak a vállalkozásodnak.
Ne hagyd ki ezt a fontos vevőszerző csatornát 2020-ban sem!
Adunk néhány hírlevél szövegminta ötletet a számodra:
Adj például egy kedvezményt, amiben csak a csoporttagok részesülhetnek, hogy különlegesnek érezzék magukat. Itt egy példa a Moodo illatosítóval:
Tárgy: Luxus ajándék magadnak és szeretteidnek
Hírlevél:
Dobd fel a tavaszt egyedi illatokkal és figyeld a hatást! Egyedülálló kedvezményt kínálunk, csak a hírlevelünkre feliratkozottaknak!
Vásárolj bármilyen Moodo készüléket, hozzá egy 4-es kapszula csomagot és a teljes árból 20% kedvezményt kapsz!
Lepd meg családtagjaidat és a húsvéti vendégeket a Moodo illatával! Keverd össze saját illatodat a telefonodra letöltött alkalmazással és élvezd a „Hűűhaa!” hatást a vendégeidtől!
20 kedvelt illat közül választhatsz webáruházunkban. Állítsd össze a kedvenc Moodo csomagodat kedvezményes áron legkésőbb 2020.03.31-ig! Kattints a webshopba>>
Készíts egy cikket az oldaladon és értesítsd a hírlevélre feliratkozottakat elsőként! Adunk egy példát a dronfelvetelsopron.hu oldalról.
Tárgy: Amit tudni akartál a drónfelvételről!
Hírlevél:
Megfogalmazódott már benned többször, hogy milyen lenne egy saját drón videót készíteni, de lenne pár kérdésed ezzel kapcsolatban? Mi megválaszoljuk!
Olvasd el cikkünket, ahol a leggyakrabban felmerülő kérdésekre választ kapsz, ha pedig bármi másra lennél kíváncsi bátran írj erre az e-mailre válaszlevelet vagy vedd fel ügyfélszolgálatunkkal a kapcsolatot!
Kattints ide és tudj meg többet>>
Szerezz magadnak egy maradandó emléket és kápráztasd el rokonaidat egy drón felvétellel!
Visszatérő vevőidnek ajánlj egy terméket-szolgáltatást, ami biztosan érdekelheti őket, mint ahogy az 1000 Út utazási iroda is teszi ezt egy hírlevél szövegmintában:
Tárgy: Megmutatjuk Peru titokzatos világát!
Hírlevél:
Az előző nyaralás, amit utazási irodánkkal töltöttél biztosan felemelő élmény volt és ennyi idő után vágysz egy újabb izgalmas utazásra.
Bemutatjuk neked a legújabb utazási csomagokat, amik elrepítenek Peru varázslatos világába.
Az Inkák nyomában 12 napos körutazást, már 555 000 Ft/főtől igénybe veheted!
Nézd meg weboldalunkon az utazási csomagok teljes kínálatát Peruba és foglald le már most a helyedet!
Tudj meg többet Peruról, olvasd el a legfontosabb információkat itt>>
és kapj kedvet az utazáshoz!