A legtöbben, akik céges honlapjukon blogot hoztak létre, valószínűleg azért vágtak bele, hogy vállalkozásukat előkelőbb helyre tornásszák fel a Google-ban, vagyis keresőoptimalizálják (SEO) azt.
A cél világos, a kérdés sokkal inkább az, hogy tudjuk-e hogyan írjunk meg egy-egy bejegyzést, ismerjük-e az alappilléreit a keresőoptimalizált blogolásnak?
Ebben a cikkünkben útmutatást szeretnénk nyújtani azok számára, akik egymaguk vették kezükbe céges blogolásukat, vállalkozásuk vezetése mellett.
Blog keresőoptimalizálás
A Google nagyon kedveli a bő, tartalmas oldalakat, kiváltképpen szereti a blogbejegyzéseket, hiszen ezzel megkönnyítjük a dolgát és részletesen beszámolunk arról, hogy mivel foglalkozunk, miért jött létre honlapunk.
Ez azért fontos a keresőmotor számára, hogy azoknak, akik a Google-t használják, még pontosabb találatokat mutasson. Így a közönsége elégedett lesz a szolgáltatással, vagyis exponenciálisan növekedik, és a hirdetők körében is felértékelődik a hirdetési felület a magas számú felhasználónak köszönhetően.
Tehát, minél többet mondunk magunkról a Google-nak, annál nagyobb eséllyel fog minket jobb pozícióba hozni – feltéve, ha ügyesen adjuk a tudtára kik is vagyunk mi.
Na, itt jön képbe a SEO (Search Engine Optimisation), azaz keresőoptimalizálás. A keresőoptimalizálás nem más, mint annak a csínja-bínja, hogy hova helyezzek el magamról bizonyos információt, azért, hogy én irányítsam az algoritmusok figyelmét a nekem fontos részletekre.
A „nekem fontos részletek”-et hívjuk ezentúl kulcsszavaknak.
Honnan tudhatom, mik azok a kulcsszavak, amelyek a vállalkozásom számára fontosak lehetnek?
Ezt több módon is meghatározhatjuk. Kezdjük a legtriviálisabbal: mi a vállalkozás profilja?
Tegyük fel, egy ékszerüzlet tulajdonosai vagyunk, az VI. kerületben. Főként aranyékszerekkel és drágaköves ékszerekkel, eljegyzési gyűrűkkel foglalkozó üzlet vagyunk, célközönségünk tehetős 35-65 év közötti, elsősorban nem a közvetlen környezetünkben értékesítünk, exkluzív ékszereinknek köszönhetően az egész városból felkeresnek minket és a honlapunkon lehetőség van online vásárlásra is.
Mik lehetnek a legnyilvánvalóbb kulcsszavak, amikre a potenciális vásárlóink kereshetnek?
– ékszer
– arany ékszer
– ezüst ékszer
– ékszerüzlet Terézváros
– ékszerüzlet Budapest
Ezek jutnának eszünkbe legelőször. Gondoljuk csak tovább, szolgáltatásainknak, termékeinknek megfelelően, hogy mi lehet még az, amire rákereshetnek a vevőjelöltjeink.
-eljegyzési gyűrű
-drágaköves gyűrű
-luxus arany ékszer
-esküvői ékszer
-exkluzív arany ékszerek
Blog keresőoptimalizálás: kulcsszótervezés
Azért, hogy pontosabb ismereteket szerezzünk arról, hogy célközönségünk mire keres éppen, érdemes kulcsszótervezőt használnunk. Erre több szoftver létezik, a legtöbb esetben ingyenesen használhatunk egy alapot, amire épülnek különböző fizetős szolgáltatások. Mi most kettőt említenénk. Ebben a témában is kellően el lehetne mélyülni, de ez egy másik cikk tartalma lesz.
Amit mi ajánlunk, az a SEMRush és a GoogleAds kulcsszótervezője.
Ebben kutakodva az ékszerüzlet Budapest szavakat adtuk meg kiindulási pontnak. A legtöbben ezzel kapcsolatban a következőkre kerestek:
-gyémánt ékszer
-fehér arany ékszerek
-ékszer felvásárlás
-gyémántgyűrű ára
-eljegyzési gyűrű
Innen már pontosabb képet kaphatunk arról, hogy mi érdekli a vevőinket, hogyan tudnánk őket a keresőből átkonvertálni a blogunk olvasójává, ezzel is megnövelve az értékesítés lehetőségét.
Kiválasztjuk az „eljegyzési gyűrű” kulcsszavunkat, hiszen erre sokan keresnek a közelünkben és szorosan a profilunkba vág.
Milyen hosszú legyen a cikkünk?
SEO szempontból ez mindenképpen fontos kitétel, mégis eltérő vélemények oszlanak meg róla. A mi ajánlásunk szerint lehet akár 1500 szó, de ne legyen 700-nál kevesebb.
Optimális hossz: 1,200-1,500 szó.
Mi a kulcsszó sűrűség?
A kulcsszó sűrűség azt jelzi, hogy az adott szövegben mekkora százalékban van jelen a kulcsszó.
Milyen legyen az ideális kulcsszó sűrűség?
Általánosságban erről is eltérő véleményekkel találkozhatunk, a Google-nál dolgozó fejesek azon a véleményen vannak, hogy nem érdemes túl nagy jelentőséget tulajdonítanunk ennek. Persze, ha egy számot kéne mondanunk, kiindulási alapnak akkor a 1,5% – 2,5%-ot lőhetnénk be különböző SEO szoftverek átlagolása után. Ez, azt jelenti, hogy egy ideálisan keresőoptimalizált blog esetében egy 1000 szavas cikkben átlagosan 6-7X jelenik meg a választott kulcsszavunk.
Ennél valójában, kevesebb kulcsszóval is érhetünk el kiemelkedően jó eredményeket és fordítva, magas kulcsszó sűrűségnél sem garantált, hogy releváns tartalomnak fogja a bejegyzésünket értékelni a Google.
Ami ennél sokkal fontosabb az az, hogy hol helyezzük el a kulcsszavakat. Erre van egy-két tippünk, amit követve biztosan jobb eredményeket tudsz elérni.
Blog keresőoptimalizálás konkrét példánkkal:
A mi példa kulcsszavunk jelen esetben az eljegyzési gyűrű.
Lássuk, hol szerepeljen azért, hogy erre a keresésre magasabb helyre rangsoroljon minket a Google.
Az URL-ben:
www.ekszeruzlet.hu/eljegyzesi-gyuru-divat-2020
A cikk címében / H1-es kiemelés/
Eljegyzési gyűrű divat 2020
Az első bekezdésben:
Eljegyzési gyűrű divat 2020 (H1/cím)
Az eljegyzési gyűrű divat évről-évre változik, mégis vannak örökzöld darabok, melyek soha nem mennek ki a divatból…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….
Milyen eljegyzési gyűrűt válasszunk? (H2-címsor)
…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………
Kép: nagyon fontos, hogy a kép elnevezése tartalmazza a kulcsszót, vagy a kulcsszó szinonimáját valamilyen formában.
Például: eljegyzesi-gyuru.jpg elnevezéseel töltsük fel a blogunkba és az alt+text részt is töltsük ki minden esetben.
Meta leírás:
A meta leírás az az előnézeti szöveg boksz, ami megjelenik a Google-ban a keresési találatokra. Ez nagyon fontos részét képezi a bejegyzésnek, érdemes időt szánni rá, mert ez alapján döntik el, hogy átkattintanak-e a weboldalunkra. A meta leírás tartalmazza a kulcsszót, valamint maximum 150 karakter legyen.
Yoast SEO
Azok, akik WordPress oldalt használnak a YoastSeo plugin-jának segítségével tudják ellenőrizni, hogy a felsorolt kritériumoknak megfelelnek-e. Azt viszont kiemelnénk, hogy a bővítmény a Google-lal szemben nem ismeri fel a kulcsszó ragozott formáit.
Vagyis: az eljegyzési gyűrű kulcsszónál, csakis az ebben a formában leírt változatot fogja a kulcsszósűrűségbe beleszámolni, az eljegyzési gyűrűt, eljegyzési gyűrűk, eljegyzési gyűrűnek, eljegyzési gyűrűért szavakat nem. Ezzel szemben a Google ezeket is felismeri majd és bele is számítja.
Egyébként ez a bővítmény nagyon hasznos, főleg a kezdetekben, hogy visszaellenőrizzük magunkat.
Ami még szintén fontos a keresőoptimalizált blog szempontjából, hogy használj szinonimákat, valamint releváns kifejezéseket. A fenti példánál maradva az eljegyzési gyűrűnél az esküvő, ékszer, eljegyzés, karikagyűrű, jegygyűrű lehetnek például a szinonimaként használható kifejezések.
Ezeknek a technikai ismereteknek a tudatában se dőljön senki hátra elégedetten, mert önmagában ez még nem elég ahhoz, hogy jó helyen szerepeljen a bejegyzésünk. A tartalmi szempontok éppen annyira – ha nem fontosabb részét képezik a blogolásnak. Hiába szerepelteted megfelelően a felsorolt helyeken az adott kulcsszavakat, ha a bejegyzésed tartalma nem releváns a kulcsszóval, nem ad át értékes információt az olvasónak, akkor a keresőoptimalizálás kevés lesz.
Végezetül, gyakorlásképpen írjátok meg nekünk kommentben, hogy szerintetek ez a bejegyzés milyen kulcsszóra íródott!
Írjátok meg azt is, ha úgy érzitek a blog keresőoptimalizálás hasznos tartalom volt számotokra!
PS.: sajnáljuk, ha valaki véletlenül eljegyzési gyűrű keresése közben került ide. 🙂