A cégvezetők néha tagadják, a laikusok pedig már szinte észre sem veszik, de a marketing nagyon mélyen az életünk részévé vált. Rengeteg reklámcélú megkeresést kap mindenki az e-mail fiókjába is, amiknek egy részét biztosan soha nem olvassa el. Vannak olyan tényezők, amik tudat alatt befolyásolják az embereket a döntésben, melyik levél kerül a kukába, és melyiket olvassa el. Most ezek közül szeretnék egyet bemutatni Neked.
Ez a trükk pedig nem más, mint a személyes kommunikáció. Ez alatt most nem azt értem, hogy személyre szabottan határozod meg a hírlevél tartalmát hanem, hogy Te vagy a hírlevél tárgyában.
Mit is jelent, most ez?
Azt, hogy amikor megadod ki küldi a levelet, akkor nem a cégnevedet írod be, hanem a sajátodat vagy egy munkatársadét.
Miért jó, ha így teszel?
Mert ez emberek sokkal hamarabb megbíznak egy másik emberben, mint egy arctalan vállalkozásban. Lényegesen többre becsülik ezeket az üzeneteket, hiszen látják, hogy mögötte egy másik ember munkája van. Egy ugyan olyan emberé, mint Ő vagy a barátai, szerettei. Azt sugározza feléjük, hogy az adott vállalkozás személyesen szeretne vele kapcsolatot teremteni, ezért fontos, hogy mindig ugyan attól a személytől kapjon levelet. Szóval, ha egyszer a Te neveddel kezdtél üzeneteket kiküldeni, akkor ezen már nem változtass. Amennyiben erre mégis szükség van, akkor mutasd be az új üzenet küldőt a listádnak, hogy továbbra is megmaradhasson a személyes hangvétel.
Ezt már a multik is felismerték.
A nagy vállalkozások is rájöttek, hogy sokkal hatékonyabb, ha nem, vagy nem csak a cég nevet szerepeltetik, hanem egy személyhez kötik az üzeneteket. Mert ez nem azt jelenti, hogy nem lehet bevonni a vállalkozást, csak annyit, hogy a cégtől valaki vállalja a nevét, és ami még jobb, ha az arcát is. Például: „ Anna a Kovács Bt.-től”
Összegezve a lényeg, hogy manapság, a reklámüzenetek tengeréből már csak úgy lehet kitűnni, ha személyre szabottan kommunikálsz. Ennek igaznak kell lenni a hírlevél tartalmára és a feladóra is. Alkalmazd Te is bátran és meglátod, hogy többen olvassák majd az üzeneteidet.