Céges blog szövegírás
Ha valaki még mindig kételkedne a vállalati blogok hatékonyságában, annak biztosan állítjuk, hogy nem érdemes, mert a céges blog még mindig az egyik legjobb módja annak, hogy érdeklődőket vonzzunk vállalkozásunk weboldalára.
Higgyétek el, emberek 2020-ban is olvasnak még blogokat, és garantáljuk nektek, hogy 2021-ben is fognak.
Miért éri meg céges blogot indítani?
Több kutatás szerint, a rendszeresen blogoló cégek 80%-a jobb eredményeket ér el és sokkal előkelőbb pozícióba kerülnek a Google-ban a nem blogoló versenytársaikkal szemben. Ez persze függ a szféra sajátos adottságaitól is, hogy mennyire örvend népszerűségnek a termékünk, mekkora a konkurenciánk, vagyis mekkora a verseny egy adott kulcsz-szóra, ami köré a bejegyzésünket építjük.
Ha célunk, hogy még több ügyfelet, vásárlót szerezzünk szolgáltatásunknak vagy termékünknek, akkor mindenképpen szükségünk van céges blogra!
A céges blogolás azért is kiemelkedő műfaj, mert nem kell óriási összegeket költenünk rá, hogy belekezdhessünk, és a gyakorlatban is elég ha átlagos szinten ismerjük a számítógépet.
Amit érdemes mérlegelni, mielőtt nekilátunk, az a belefektetett idő és energia amit rendszerint megkíván majd a céges blog tartalmi fejlesztése és karbantartása. Mert ha egyszer elkezdjük csak úgy érdemes csinálnunk, ha rendszeresen megújítjuk a tartalmat!
Milyen gyakran kell a céges blog tartalmait frissíteni?
Ahhoz, hogy jól működjön a vállalati blog érdemes hetente publikálnunk újabb tartalmat egyszer, esetleg kétszer ia. Ez az a szint, amit minden lojális közönség elvár, de e fölött már nagyon nehéz magas minőségű tartalmat készíteni.
Ismerjük meg a konkurenciát!
Ha rászántuk magunkat a céges blog elkezdésére, mielőtt belevágunk érdemes megnézni a konkurenciáinkat és inspirálódni, ők miként készítik el a blogjaikat. Nem csak a helyi versenytársaktól lehet ihletet meríteni, hanem a globális példákat is érdemes szemügyre venni. Ne feledjük – inspirálódni próbáljunk, de figyeljünk arra, hogy ne másoljunk másokat, mert az elhitelteleníthet minket olvasóink szemében.
A blog népszerűsítésére használjunk közösségi média felületeket!
Nagyon reméljük, hogy 2020-ban már nem kell kitérnünk arra miért és mennyire fontos minden cég számára jelen lenni valamilyen social media platformon. Ha mégis van olyan, aki vállalati blog indításában gondolkozik, de nincsen céges közösségi felülete, akkor azt ajánljuk, mindenképpen hozzon létre egyet, még a blog indítását megelőzően. Később ez is egy jó felület lesz a céges blogbejegyzések népszerűsítésére.
A tartalommarketing alapvető lényege, hogy olyan kontentet osszunk meg a célközönséggel, ami érdekes és hasznos. Ezek közül is utóbbi a legfontosabb feladatunk. Nincs értelme tartalmat készíteni, ha az nem hasznos a célközönségünknek.
A bloggal az a célunk, hogy megalapozzuk magunkat szakértő, megbízható forrásként a szemükben. Hogy úgy gondoljanak ránk, mint akinek az írott szavában és az útmutatásában bízni lehet – magyarul hiteles forrásként. Ha ezt elérjük ez márkaértéket ad majd a blogunknak és ez a fajta siker már pénzben is mérhető lesz.
Ahhoz, hogy megértsük a célközönségünket, meg kell válaszolnunk egy fontosnak tűnő kérdést.
Miért olvasnak az emberek blogot?
– Mert, van valamilyen gondjuk.
– Mert, meg akarják oldani a problémájukat.
– Mert ihletet keresnek.
– Mert valamilyen információra van szükségük.
– Mert megbízható szakértőre van szükségük valamihez.
Biztosan lehetne még bővebb a felsorolás, de ezek azok a főbb okok, amiért manapság az emberek blogokra tévednek. Tehát, nem azért, mert mindenáron venni szeretnének valamit. Az fogyasztók ma már másként döntenek arról, hogy milyen termékeket, szolgáltatásokat választanak. Kapcsolódni szeretnének a választott brandhez, olyat keresnek, akivel osztoznak valamiben, világnézetben, ízlésben stb. Ha ezeket szem előtt tartjuk egy-egy bejegyzés létrehozásakor, akkor biztosan nem lőhetünk mellé túlságosan.
Találd meg vásárlóid problémáját Te!
Ha ezt már remekül begyakoroltuk, akkor úgy léphetünk feljebb a következő szintre, ha képesek vagyunk felhívni a figyelmüket egy olyan gondjukra is, amelyről még nem is tudnak és egyben megoldást is kínálunk erre. Na, ekkor fognak tökéletesen elköteleződni mellettünk az olvasóink.
Ne gyarapítsd a virtuális szemetelést!
Ne feledd, olvasóiddal annyi átlagon aluli tartalom jön szembe, hogy nem marad sok időd meggyőzni őket! Nagyjából az első fél perc alatt döntik el, hogy megéri-e az idejüket az oldaladon vesztegetni. Az fogyasztók türelme egyre kevesebb az kevésébé értékes tartalmaknak köszönhetően, amivel elárasztanak minket a különböző felületek.
Ha céges blog létrehozása mellett döntesz, akkor ne a megúszásra törekedj. Szánd rá az időt és energiát, és ha készen vagy egy-egy bejegyzéssel tedd fel a kérdést, hogy Te szívesen olvasnád-e az interneten való szörfözés közben.
Terjedelem
Átlagosan 1100-1300 szó, de legalább érje el a 900-at és (lehetőleg) ne haladja meg a 4500-at!
Blogírás közben törekedjünk arra, hogy közérthetően fejezzük ki a mondandónkat, hogy minél szélesebb körnek fogyaszthatóvá tegyük ezáltal.
Call to Action
A cél mindenekelőtt az, hogy hasznos tartalmat hozz létre, de vállalati blog révén nem ártana, ha az értékesítésen is lendítene. Termékhez kpcsolódó bejegyzésbe helyezz el -akár több – CTA gombot is, ami tovább linkel a webshopodba, vagy szolgáltatásodhoz.
Feliratkozók gyűjtése
Hírlevél feliratkozóid értékes adatbázist jelentenek a vállalkozásod számára. Adj lehetőséget minden bejegyzés végén a feliratkozásra és hozzászólásra egyaránt.
Feliratkozóidat értesítheted legújabb bejegyzéseidről, de legújabb leárazásaidról, vagy termékeidről is.
Reméljük, hogy Te is kedvet kaptál ahhoz, hogy ilyen módon oszd meg szakértelmed a világgal és ez által több hűséges vásárlót, ügyfelet szerezz. Mi mindenkit arra buzdítunk, hogy vágjon bele és használja ki ezt a remek lehetőséget a növekedésre! Ha mégis úgy érzed, elakadtál valahol, akkor pedig keress minket bizalommal!