Az alábbiakban összegyűjtöttem Neked 10 rövid jó tanácsot, melyek segítségével jobbak lesznek a hírleveleid és a vállalkozásod élete is fellendül majd. De nem is szaporítom tovább a szót. Csapjunk a közepébe!
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 1:
1.: Már a feliratkozásnál tájékoztasd mire számíthat. Tudja, hogy milyen gyakran és milyen témában fog leveleket kapni. Erre azért van szükség, mert így senkit nem ér majd kellemetlen meglepetés és kevesebb lesz az első néhány levél után leiratkozó.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 2:
2.: Inkább adj értéket, mint értékesíts. Bár a hírlevelek elsődleges célja, hogy a segítségükkel eladd a terméked ez ebben az esetben közvetve jobban fog működni. Az embereknek mostanra reklám undoruk van, aminek köszönhetően nem szerencsés egy az egyben értékesíteni. Inkább adj tudást vagy szórakoztass és csak egészen kis százalékban, mind ezek mellett értékesíts.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 3:
3.: Egyszerűen le lehessen iratkozni. Bár ennek a biztosítása nem opcionális, de akadnak olyan vállalkozások, akik úgy szeretnék megtartani a feliratkozóikat, hogy megnehezítik a leiratkozást. Én ezt nem tartom sem szerencsés sem etikus megoldásnak.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 4:
4.: Tesztelj. Ezt főleg abban az esetben ajánlom, ha még a hírlevél kiküldésben is járatlan vagy és az adatbázissal sem dolgozol régóta. Érdemes 1-2 verziót készíteni a hírlevélből és szétosztani az adatbázist. Az egyik fele az A, a másik fele a B típust kapja meg. Így letesztelheted melyik a jobb megoldás és láthatod mire reagálnak jobban a feliratkozóid.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 5:
5.: Ne szúrd el a tárgymezőt! Kerüld a csillogó, élénk és mozgó elemeket, valamint a csupa nagybetűt valamint az írásjelek túlzott használatát. Ennek 2 oka is van. Az egyik, hogy a felhasználók nem szeretik az ilyen eltúlzott megoldásokat, a másik pedig, hogy az e-mail kliensek sem. Így könnyen lehet, hogy a leveleid nagy része a spam mappában landol, de ami mégis megérkezik azt ne olvassák el. Ne így akarj kitűnni!
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 6:
6.: Adj bele mindet, már az elején! Az első benyomás nagyon fontos, így már az első néhány soroddal meg kell tudnod győznöd az Olvasódat, hogy veled maradjon.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 7:
7.: És persze a címsor. Nem győzőm hangsúlyozni, hogy a címsornak mekkora szerepe van a hírlevelek esetében is. Törekedj arra, hogy olyan címsort írj, ami figyelemfelkeltő, informáló, de nem hivalkodó vagy félrevezető. Tudom, hogy nagyon nehéz mindezt egy mondatban teljesíteni, de muszáj leszel. Egy technikai jó tanács: a címsor megírását hagy a végére, mert a hírlevél elkészítése után sokkal könnyebb munkád lesz.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 8:
8.: Igazodj az Olvasók életritmusához. Próbáld meg olyan időpontban kiküldeni a hírleveleket, amikor nagyobb az esélye annak, hogy el is olvassák. Ez célcsoportonként változó, ezért erre nem is tudok Neked instant receptet mondani. Figyelj és tanulj!
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 9:
9.: Rövid és könnyen olvasható mondatok és bekezdések. Évről évre egyre kevésbé szeretnek az emberek olvasni, ezért egy hosszú egybefüggő szöveggel sokakat elriaszthatsz.
10 rövid jó tanács, amiktől Neked is jobb lesz a hírleveled / 10:
10.: Emeld ki a lényeges infókat. Ez is az első benyomáshoz köthető. Sokan egy hírlevél megnyitása után csak átpásztázzák a szemükkel a levél tartalmát és, ha olyat látnak benne, ami felkelti az érdeklődésüket akkor olvassák csak el.
A hírlevél írás egy nagyon összetett munkafolyamat, ahol számos tényezőt kell figyelembe venned. Ezekre persze léteznek tanácsok, vagy ökölszabályok, de nagyon sokat csak tapasztalás útján dönthetsz el. Alakítsd a tartalmat a célközönséged igényeihez és meglátod, hogy sokkal jobbak lesznek az eredményeid.