Tartalomjegyzék:
Mi a SEO szövegírás
SEO szövegírás a weboldaladon
Főoldal tartalma SEO szempontból
Így írj SEO szöveget az aloldalakra
SEO szövegírás és blog, a két legjobb barát
Fejleszd a SEO tudásodat folyamatosan
A weboldalad nélkülözhetetlen marketing eszköze a SEO szövegírás. De hogy is kezdj hozzá? Hogyan tökéletesítsd az oldaladon? Olvasd el SEO tippjeinket és érj el még több látogatót az organikus csatornádon.
Mi az a SEO szövegírás?
A SEO szövegírás a tartalmi keresőoptimalizálás része. A weboldaladat úgy építed fel, hogy az mind a felhasználó mind a Google számára értékes tartalommal bírjon. A vásárlóidat teljes körűen tájékoztatod a termékeidről vagy szolgáltatásodról. Segítséget nyújtasz, tanácsokat, tippeket adsz. Körül járod a termékedet minden témában, ami érdekelheti az olvasót. Ebből kell kiindulni. Ha az olvasó számára egy érdekes témát vetsz fel, akkor már jó úton haladsz a tartalmi SEO felé. Amit az olvasó szeret azt bizony a Google is látja. Azért nem teljesen ilyen egyszerű a SEO szövegírás. Bizonyos előírásoknak meg kell felelni, hogy a Google szemében is látható legyél.
SEO szövegírás a weboldaladon
A keresőoptimalizált szövegírást több részre kell bontani a weboldaladon. Elsőként a főoldal keresőoptimalizálása a legfontosabb, hiszen ez lesz a legtöbb esetben a landoló oldalad. Aztán a fő menükben szereplő aloldalak SEO szövegírása lesz porondon. Hogy igazán hosszú távú eredményeket érjünk el, ahhoz pedig egy blog írása társul. Webshop esetén pedig a SEO szövegíráshoz tartozik a kategória, alkategória és termék oldalak keresőoptimalizált szöveggel való feltöltése.
A főoldalad tartalma SEO szempontból
Legyen előttünk a weboldalunk kezdő lapja és ellenőrizzük le az alábbi SEO csekklista alapján, hogy mit kell javítanunk.
- A logód termék képe SEO barát elnevezéssel van ellátva. Pl. moodo-aroma-diffuzor-webshop
- A felső menüsorod a legfontosabb kulcsszavakkal van tele. Pl. Szálloda, Étterem, Csomag ajánlatok, Aktív pihenés
- A főoldali banner SEO barát módon van feltöltve és magán a banneren is szerepel szöveg kulcsszóval. Pl. Próbáld ki legújabb illó olaj családunkat!
- Részletezed miért téged válasszon a vevő, mitől vagy másabb mint a többiek. Itt is az összes rád vonatkozó kulcsszó benne van a szövegben.
- Kirakod a fő termék csoportokat vagy a legkeresettebb termékeket.
- Megjeleníted a legújabb blogbejegyzéseket rövid szöveges előzetessel. A fő kulcsszavak ebben megtalálhatóak.
- Kiteszel vevői véleményeket, amikben szerepelnek a rád jellemző kulcsszavak.
- A láblécben szerepelnek a fő termék kategóriák, az aloldalak keresőoptimalizált elnevezéssel.
- A láblécbe készítettél egy hosszabb SEO leírást, amiben elmondod miről is szól az oldalad. Ebbe bele raktál minden fontosabb kulcsszót.
Ezek a legfontosabb SEO elemek, amivel fel tudod javítani az oldaladat. Azt gondolnánk, hogy egy főoldalon alig van szöveg, a képek dominálnak. Pedig nem így van. Minden apró részlet számít itt. Az összes kép elnevezése. A kép alá írt szöveg. A termék scrollerben elnevezett termék nevek és fő termék tulajdonságok. És így tovább. Ha a termék oldalad rendben van mehetünk az aloldalakra.
Így írj SEO szöveget az aloldalakra
Indulj ki az aloldalad nevéből. Elsőnek ezt kell jól megválasztanod, hiszen ez lesz a fő kulcsszavad is. Olyan mint egy SEO cikk címe. Például az az aloldalad elnevezése, hogy Okos otthon. Itt mondjuk bemutatod a szolgáltatásaidat. Fontos, hogy erre a kulcsszóra épüljön a SEO szöveg, hogy okos otthon. Fontos a kép egy weboldal számára, de ugyan olyan fontos az is, hogy megfelelő mennyiségű tartalom legyen az egyes oldalakon. Ne úgy kezeld ezeket az oldalakat, hogy csak pár mondatban bevezeted miről is szól a terméked és már küldöd is tovább az olvasót. Próbáld lekötni, hogy minél több időt töltsön itt. Vedd úgy, hogy van az a vevő, aki ide érkezik és tudja mit akar. Van viszont az, aki ide érkezik és nincsen meggyőzve arról, hogy ez neki tényleg kell. Akinek nem kell a rizsa, mert ismeri a termékedet, az úgyis tovább megy a termék oldalra és megveszi. Aki viszont tanácstalan és itt nap kap választ minden kérdésére az nagyobb eséllyel hagyja el a weboldalt. Így töltsél fel minden egyes aloldalt értékes tartalommal vagy vezesd tovább az olvasót egy másik aloldalra, ahol bővebb tájékoztatást kap. Itt promotálhatod a blogodat is.
A Google számára a főoldali menüsor olyan, mintha H2 címsorokat sorolnánk fel. Tehát a másodlagosan legfontosabb kulcsszavakra kell, hogy épüljön. Itt már egy relevánsabb találatra kell, hogy beérkezzenek a látogatók. Kezeld ezeket az oldalakat kiemelten fontosnak.
Egy webshop esetében ezek lesznek a fő termék kategóriák. Így azt gondolhatjuk ide fölösleges lesz SEO szöveget írni. A vevő úgyis az alkategóriákra és termékekre lesz kíváncsi, amikor ezen az oldalon jár. Ez így is van. A fő kategória célja, hogy a termék oldalra vezesse a vásárlót. Viszont itt is fontosak a korábban elmondottak. Nem mindenki tudja mit is akar, jó helyen jár-e. Adjunk egy rövid SEO szöveggel útmutatást mit is talál ebben a kategóriában. Legfelülre kerüljön egy rövid szöveg úgy, hogy a hajtás feletti részben még fókuszban maradjanak az alkategóriák vagy termékek képei. Készítsünk egy hosszabb szövegrészt a képek alá is, hogy megfeleljünk a SEO előírásoknak. Ha a weboldalunk szerkesztési felülete engedi, akkor minden egyes oldalra készítsünk a láblécbe is SEO szöveget. Ügyeljünk itt is a kategória nevére, vagyis a fő kulcsszavunkra. Tegyük be a kategória vagy termék képek alá azokat a vevői véleményeket, amik az adott kategóriára vonatkoznak. Szuper tipp, ha nem tudjuk mit is írhatnánk ezekre az oldalakra. Egyszerre lehet keresőoptimalizált és eladásösztönző oldalunk.
A SEO szövegírás legjobb barátja egy blog
Hú, mennyire macerásnak tűnik. Egyáltalán mit is lehetne regélni a termékünkről rendszeresen minden hónapban? Még az első cikk témáját is sokszor nehéz kitalálni, nemhogy még ezt éveken át csinálni. Igen, ez sokakat elrémiszt a blog írástól. A SEO szövegírás viszont csak így lehet igazán eredményes egy weboldal számára. Folyamatosan fenn kell tartanunk az első helyet a Google találati listáján. Csak úgy tudunk versenyezni az első helyért, ha követjük a legjobbakat és blogot indítunk. Ott viszont javasolt a bejegyzés dátumát megjeleníteni. Nincs annál bosszantóbb, ha nem látjuk mikor íródott a cikk és mennyire aktuális. Ha pedig látják mikor íródott, akkor azt is látják mennyire elavult vagy éppen innovatív az oldal. Fontos, hogy minden hónapban újat mutassunk.
Az első ijedelem után azért rájövünk, hogy lesz bőven téma a szövegíráshoz. Csak legyünk nyitottak. Hallgassuk a vásárlói gondolatokat az offline boltunkban. Beszélgessünk a vevőinkkel minél többet. Így fogjuk igazán tudni azt mi érdekli őket. Nézzünk körül a neten mások miről írnak. Járjunk fórumokra és nézzük meg ott milyen kérdések merülnek fel. Menjünk fel a YouTube-ra, nézzük meg ott milyen oktató videókat találunk a termékünkkel kapcsolatban. Rengeteg forrásból szerezhetünk tippeket miről írjunk.
Persze itt még nincs vége. A jó témához jó kulcsszó kell. A kulcsszó legyen erős vagy közepes, amire viszonylag sokan keresnek. Ha van adatunk a Search Chonsole-ban, akkor azt is megnézhetjük hányadik helyen állunk az adott kulcsszóra. Az elején tűzzük ki azt célul, hogy amire az első 20-30 oldalon megjelenünk, arra próbáljunk előrébb jutni. Ezekkel fogunk gyorsabb eredményeket elérni. A long tail kulcsszavakat se hanyagoljuk el. Ezzel lehet a legrelevánsabb tartalmakat gyártani és bevonzani a potenciális vevőket. Egy long tail kulcsszónál lehet, hogy kevesebb keresési eredményt látunk. Azonban ettől ne ijedjünk meg. Ha tényleg fontos és releváns kulcszóról van szó, akkor írjunk rá cikket. Kerüljük a kulcsszó halmozást és használjunk inkább szinonimákat.
Írjunk egyszerű közérthető módon. Kerüljük a szakszavakat és a hosszú mondatokat. Minél rövidebb egy mondat annál gyorsabban jut el a tudatunkig miről is szól. És nem csak nekünk, de a Google-nek is. A szorgos robotok így fogják legjobban értelmezni miről is írtunk.
Helyezzünk el benne keresőoptimalizált névvel ellátott képeket. Figyeljünk a H2, H3, H4 alcímekre. Itt szerepeljenek értékes kulcsszavak. Helyezzünk el belső linkeket. A cikk végére tegyünk be egy utasítást. Például: Nézze meg kapcsolódó termékeinket! A lényeg, hogy marasztaljuk az oldalunkon. Töltsön el nálunk minél több időt. A blogban adjunk lehetőséget a vélemény nyilvánításra. Ezzel is még több időt tölt az oldalon és még több SEO szöveget generálhatunk az oldalra.
Tanuljuk meg a SEO szövegírás csínnyát-bínnyát!
Folyamatosan képezzük magunkat a SEO szövegírás területén. A Google algoritmusok meglephetnek bennünket. Szükség van az eredmények mérésére és korrigálására. Ha idő szűkébe kerülünk inkább bízzuk egy szakértőre a SEO szövegírást. Ő mindig lépést tart az aktuális Google szabályozásokkal. Rendszeresen tartalmat generál a blogunkban. A SEO szövegírás pedig csak egy szelete a keresőoptimalizálásnak. Egy szakértő teljes kőrűen segíthet az oldalunk SEO elemzésében és annak javításában.